22 August 2009

Khalid Ibrahim MB Selangor: Ambil mana duit nak bayar 66.7 juta ringgit

Tidak lama lagi MB Selangor hilang kelayakan jadi wakil rakyat, sebabnya kerana muflis. Nak bayar hampir 67 juta ringgit, nak skop kat mana? Kalau ambil persen daripada projek-projek, agak susah, SPRM dok intai. Macam mana Bank islam berikan kredit sebanyak tu kepada Khalid? Tan Sri ni guna ilmu apa, sampai bank islam pun, boleh terpukau.
.
Pelik juga bank islam ni, ramai lagi peniaga yang nak pinjam 50 ribupun susah sangat, tapi puluhan juta terlalu mudah.
.
Kembali kepada persoalan hutang jutaan ni, seharusnya Bank Islam tak patut lagi beri peluang, dah hampir 8 tahun, Khalid tak juga bayar-bayar, kenapa tak mufliskan? Kalau rakyat lain pinjam 20K pun dah dimufliskan. Rupanya bank pilih bulu,kalau hutang besar tak nak mufliskan, kalau hutang kecil, dengan senang dimufliskan.
.
Satu ingatan kepada para peminjam, pinjamlah sebanyak mungkin, kerana kalau jumlah pinjaman besar, bank tak mudah mufliskan. Contoh adalah MB Selangor ni.

1 comment:

Norkifli Abdul Hamid said...

1)Tau tak pa...Belum lagi " YANG GAMBI" pi suluh kat Kem.Pelajaran ke...Kem .Kesihatan ke..Jab.Agama ke...berlambak yg sokong PR.Tgn kanan terima gaji, tgn kiri pangkah PR.kesian kat BN.Demokrasi @ demo kasi.
2)Dah jadi adat Bank.Peraturan mcm sarang labah2.Burung yg besar terlepas le.Nyamuk @ lalat terperangkap le.Kes duit BBMB & PERWAJA.....terkambus mcm tu saja.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels