13 August 2009

Teoh Beng Hock: Inkues bersambung

Pakar pathlogi Hospital Tunku Ampuan, Klang Dr Khairul Azman Ibrahim tidk dapat meneruskan keterangan hari ini, kerana sakit. Inkues kematian Teoh, akan diteruskan dengan mendengar keterangan polis yang menyasat kes ini.

Hingga kini, kematian TBH dikatakan berpunca daripada impak kerana jatuh dari tempat tinggi. Kecenderan yang diketahui semasa postmortem dijalankan menunjukan bahawa kematian TBH kerana kecederaan berganda. Terdapat 22 kesan kecenderaan pada mayat TBH ditemukan semasa bedah siasat.

Pakar-pakar DNA terhadap 157 sampel hingga kini belum dijumpai padanan, termasuk 2 orang cina yang pada awalnya disebut-sebut ada kaitan dengan kes kematian TBH.

Semalam Gobind Sing Deo telah meminta pakar kimia menganlisis fibre impact di tempat kejadian, di mana mayat TBH dijumpai. Tujuan analisis ini adalah bagaimana trend TBH jatuh.

Tugas Koronor Azmil muntaphna Abas semakin rumit, kerana sehingga hari ini klu merungkai, atas sebab apa TBH boleh terjatuh msaih misteri. Namun apabila, DNA yang ditemukan pada sebelah jaket dan tali pinggang TBH terungkai, maka kemungkinan besar punca kematian TBH akan terungkai.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels