29 October 2009

Nizar Tamak Punca Krisis Perak

Sidang DUN Perak semalam menyaksikan bagaimana ketamakan Nizar sebenarnya. Nizar tidak dapat mengakui bahawa kejatuhan kerajaan Pakatan Perak, bukan oleh BN tetapi kerana ketamakannya sendiri.

Semasa menarajui kerajaan selepas PRU-12, Nizar dan Ngeh serta Ngo menunjukan kekkuasaan yang luarbiasa mengatasi kuasa seluruh ADUN yang dipilih rakyat termasuk ADUN Dap-Pas-Pkr.

Nizar menganak tirikan beberapa ADUN termasuk Jamaluddin, Osman Hee. Nizar hanya melayan karenah Ngeh dan Ngo serta Sivakumar.

Kerakusan kuasa Nizar ini membuatkan 3 ADUN terpaksa keluar Pakatan untuk menyelamatkan negeri Perak daripada negeri muflis.

Dengan kelurnya mereka, maka kerja rakus Nizar dan DAP terutama untuk mengagih-agihkan tanah-tanah reseve melayu terselamat.

Oleh kerana baru terngadah setelah teratuk, maka Nizar sejak kehilangan jawatan pada 5 Februari yang lalu, hingga kini menunjukan bahawa Nizar dan kawan-kawan mendapat sokongan rakyat.

Rakyat Perak secara kesuluruhan ini pada masa ini sudah merasa muak, lihat sahaja kehadiran para penyokong Nizar semakin hari semakin berkurang, alasan mereka, kerja Nizar hanya tertumpuh pada mengejar Jawatan MB.

Persidang DUN Perak semalam walaupun agak bising dipenghujung sidang, namun sidang DUN tersebut berjalan dengan baik. Demokrasi dan toleransi kerajaan dan pasukan keselamatan sangat baik. Coba bayangkan kejadian tersebut terjadi di Cina, Pakistan atau Iran, sudah tentunya Nizar, Ngeh, Ngo dan Sivakumar sekarang masih dalam penjara.

Para penyokong Nizar seharusnya berkata benar, bahawa demokarsi still alive in Malaysia.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels