21 January 2011

Esok Normala guna sarung tangan ala Wan Azizah

Mentang-mentang jadi calon, cara berpakaianpun berubah. Jika dulu, tidak pernah guna sarung tangan, kini guna sarung tangan ala Wan Azizah persiden PKR.

Di khbarkan juga Normala tidak gemar berjumpa penduduk lelaki, kerana takut bodyguard yang senantiasa mengiringinya akan cemburu.

Normala apabila berjumpa penduduk wanita, bodyguardnya (Makrof Mutalib) akan jauh-jauh daripadanya, kerana sifat Normala yang panas baran-kuat cemburu dan suka mengongkong suami.

Apa kan daya-ini lah calon pertaruhan Pas, yang kononya boleh membela penduduk Tenang.

Kerana sifat-sifat Normala yang tidak mesra alam ini, para pennyokong DAP termasuk pemimpinnya telah hilang keyakinan terhadap calon pilihan Nik Aziz itu.

Jika sebelumnya Lim Kit Siang membuat andaian-bahawa Normala mampu mengurangkan majoriti BN, harapan itu tingggal harapan. Malah, Mahfuz Omar Naib Persiden Pas berkata, jika Normala mampu mendapat undi seepertimana yang diperolehi calon PaS pada PRU-12 lalu, itu merupakan satu kemenangan.

Para pemimpin Pakatan-terutama DAP merasakan bahawa pencalonan Normala-bukan sahaja akan membawa persepsi negatif kepada mereka di Johor, malah ada kemungkinan akan merebak di negeri jiran seperti melaka.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels