21 January 2011

Kenapa DAP tidak mahu Normala menang?

Awal-awal lagi DAP melalui penasihat parti itu LIM Kit Siang tidak yakin Normala boleh menang di Tenang. Selain Normala bukan anak tempatan, calon PAS itu juga diketahui bermasalah semasa menjadi guru.

Di kalangan guru-guru, Normala dikenali sebagai guru yang kaki "bangkang", setiap program sekolah dia mana di mengajar, tetap sahaja mendapat bangkangan daripadanya.

Selain itu, Cikgu Mala adalah tipe wanita yang mengkongkong suami, sehingga suaminya sukar mengawal tindak tanduknya.

Setelah menjadi calon, khabarnya Normala tidak sehaluan dengan juru kempen yang dikirim PAS daripada negeri-negeeri lain, demmikian juga juru kempen DAP dan PKR, Normala tidak sehaluan dengan mereka.

Normala lebih senang dengan gayanya sendiri, yang ditemani suami keliling DUN Tenang, sehinggakan suaminya yang masih bertugas sebagai guru terpaksa ponteng-membiarkan anak didiknya tanpa guru.

Atas faktor ini pemimpin DAP tidak senang dengan Normala. Menurut sumber-sumebr, DAP khuatir-rakyat akan memberi persepsi buruk kepada pemimpin Pembangkang-kerana sifat Normala yang tidak mesra alam itu.

Normala dipilih Nik Aziz, bukan kerana kepimpinannya, Normala dipilih, kerana rupa parasnya. Melalui rupa paras Normala diperkirakan dapat menarik pengundi-pengundi yang miang-miang.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels