24 January 2011

Pas pancing pemuda-kerana itu calonkan Normala

Pengundi muda di Tenang merupakan faktor penentu kemenangan Pakatan Rakyat di kawasan itu. Atas sebab itu Pas mencalonkan Normala. Penampilan Normala bagaikan model diperkirakan oleh Pas mampu menarik pengundi muda.Namun Pas juga lupa-bahawa calaon BN adalah juga oramg muda, bezanya Azhar bukanlah bintang filem.

Persiden Pas Datu Hadi Awang mendakwa bahawa pengundi muda adalah penentu, selain itu kata Hadi pengundi Felda kononnya berpihak kepada Pas. Hadi tidak menyebutkan atas dasar apa pengundi muda dan felda berpihak kepada Pas.

Selain itu MP Marang itu berkata bahawa di DUN Tenang tiada pengundi Pos sebagai undi deeposit BN, atas sebab itu-Pas yakin kononnya boleh mengalakan BN.

Sementara itu, Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, PAS akui terpasa menempuh laluan yang sukar di kubu kuat BN ini.

Beliau bagaimanapun tidak menolak kemungkinan, kejutan boleh berlaku atas faktor calon golongan muda yang diketengahkan parti itu. Cikgu Mala mempunyai kelebihan dari segi hubungan mesra dengan penduduk setempat dan juga golongan pengundi muda.

16 comments:

tombolo said...

PRK Tenang menampilkan calon2 muda. apapun, kita lihat sahaja calon mana yang menjadi pilihan penduduk Tenang.

Mohd Ishak said...

Harap pilihan raya Tenang akan berjalan dengan lancar dan adil. Selamat berjuang kepada Normala dan Azahar.

azman said...

setiap parti mempunyai strategi masing-masing untuk menag. yang penting persaingan biarlah bersih dan adil.

azman said...

rakyat perlu membuat penilaian dengan sebaiknya. semoga calon yang terbaik akan menang dalam PRK ini.

Jason said...

I got to admit. getting the young voters to vote for them is a good strategy. No doubt they will definitely vote for young candidate.

Jason said...

However it is a matter of how these young candidate convince the young voters to vote for them.

Jason said...

All the best to Normala and Azahar!

Jason said...

May the best man win!

Unknown said...

Kita tidak tahu siapa yang bakal menang. Tapi jika dilihat perkara ini sama seperti di Galas tahun lepas..PAS begitu yakin akan menang ditempat tersebut. Tapi ternyata PAS kalah ditangan BN. Sehinggakan Calon PAS tidak hadir semasa pengumuman pemenang..

Anonymous said...

Normala sebelum ini adalah guru. bagaimana beliau boleh meninggalkan tanggungjawab murninya sebelum ini semata2 ingin terlibat dengan politik, begitu jugalah dengan nasib rakyat di kawasan yang bakal beliau wakili. tidak mustahil beliau akan mengabaikan tanggungjawab beliau sebagai wakil rakyat setelah mendapat pangkat atau jawatan yang lebih tinggi.

Anonymous said...

rakyat perlu buat pilihan yang tepat dengan mengambil kira kemampuan serta kesediaan calon berhadapan dengan masalah2 rakyat tanpa mengira masa, tempat dan keadaan.

amy said...

Tidak boleh cakap macam tu juga rebirth. Daripada seorang guru lalu sanggup meninggalkan pekerjaannya untuk berpolitik adalah satu tindakan yang berani kerana bidang politik ini kalau tersilap langkah susah juga cari makan..

amy said...

Apapun kita harap para belia Tenang bijak dalam membuat keputusan demi masa depan mereka juga. jangan libatkan publisiti atau cerita remeh temeh.

Anonymous said...

semoga rakyat tenang akan membuat pilihan bijak dalam PRK ini.

Paquin said...

Ada2 ja gimik politik ni. hehhee
tapi takpalah lain orang lain strateginya:P

Paquin said...

Apapun, semoga PRK Tenang berjalan lancar. Bertandinglah secara dil dan biarkan rakyat membuat keputusan.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels