21 December 2011

Presiden LDP kesal tindakan FIREFLY hentikan perkhidmatan Sandakan-Kuala Lumpur

DALAM satu kenyataan yang diemilkan kepada OKB, Presiden LDP itu yang juga wakil rakyat Sandakan, sangat kesal dengan tindakan syarikat Firefly menghentikan perkhidmatan sektor Sandakan-Kota Kinabalu-Kuala Lumpur bermula 1 Disember, 2011.

Perkhidmatan melalui sektor tersebut bermula pada 1 Ogos tahun ini, namun hanya tiga bulan operasi tersebut dihentikan.

Perberhentian perkhidmatan Firefly, menjadikan syarikat AIRasia memonopoli untuk sektor itu, yang kini mempunyai kekerapan 14 kali seminggu, Sandakan- Kuala Lumpur.

35 comments:

Mohd Ishak said...

Cuma beroperasi 3 bulan sahaja, kenapa mereka tidak meneruskan perkhidmatan mereka itu?

Mohd Ishak said...

Harap syarikat penerbangan yang menggantikan Firefly akan memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada penumpang.

Smookiekins said...

Mungkin servis flrefly tidak femes, tiada untung sebab tu kena kasi behenti. Tapi Airasia akan monopoli la penerbangan dan tiada saingan daripada yang lain.

Kris Jr said...

AirAsia lebih lama dalam industri sudah tentu lebih dikenali. tapi sepatutnya FireFly tidak cepat berputus asa. tingkatkan perkidmatan dan kualiti pasti dapat bersaingan dengan AirAsia.

antap said...

antara firefly dan Airasia mana lebih murah? jika Airasia lebih murah, tak apa juga.

antap said...

apapun, harap kualiti penerbangan di Sabah akan makin meningkat.

PCSB said...

Thought everyone can fly ? But not to everywhere??!! The airline also wants to make profit.
Hard to strike a balance between between serving the community and the survival of the Company

Jason said...

What to do. It Firefly business to stop the route from sandakan to kl.

Jason said...

maybe its about time for maswing to have have flights going KL.

Jason said...

Airasia has too much hidden cost. Maybe its about time for another low cost flight company to come in and beat Airasia price.

Irish said...

Air Asia pun makin mahal sekrang ni. susah sudah nak kata everyone can fly. promosi tiket nampak murah tapi bila ditambah2 caj tambahan@cukai, mahal juga.

Irish said...

tindakan menghentikan perkhidmatan Sandakan-KL oleh Firefly harap2 tidak menjejaskan rakyat. kebajikan diutamakan!

me gusta said...

Hub Firefly di KKIA terpaksa dibatalkan. Sekarang penerbangan SDK-KUL pun diberhentikan. Tiket kapal makin mahal. Last2 rakyat susah mahu ada peluang naik kapal, apa lagi kalau yang mahu pergi ke luar negara. Yang kaya2 tu tiada masalah lah.

rebirth said...

kalau boleh sekat mana2 perkhidmatan penerbangan yang telah menghentikan operasi mereka supaya tidak beroperasi semula di Sandakan atau mana2 bandar di Sabah.. biarlah Airasia sahaja yang memonopoli perkhidmatan penerbangan di negeri ini dan dalam masa yang sama membuka peluang kepada perkhidmatan penerbangan asing untuk beroperasi di Sabah..

zam said...

harap syarikat penerbangan yang menggantikan firefly akan berusaha dengan lebih baik lagi.

zam said...

usaha untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan penerbangan perlu dilakukan dari masa ke masa.

zam said...

perkhidmatan penerbangan adalah amat penting..harap ianya akan berkembang maju.

Paquin said...

Kenapa dihentikan??? Rugi ka???

Paquin said...

Kalau mcm ni kemungkinan besar harga tiket akan dinaikkna oleh syarikat penerbangan yang masih beroperasi. huhu

Paquin said...

Susah lah kalau macam ni. Nak promote pelancongan tapi banyak pula perkhidmatan yang dihentikan. huhu

Paquin said...

Harap mana-mana syarikat penerbangan yang masih beroperasi tidak mengambil kesempatan dalam keadaan ini.

Paquin said...

Apapun, semoga semuanya berjalan dengan baik. Harap2 syarikat penerbangan dapat menyeimbangkan antara keuntungan syarikat dengan kebajikan masyrakat.

No name said...

Make clear cut if really can't make money.

No name said...

Im sure AirAsia can give better services too.

No name said...

Semoga tindakan ini tidak menjejas kemajuan Sabah.

No name said...

Semoga harga penerbangan dapat dibuat dengan lebih ekonomi agar semua golongan dapat menikmati perkhidmatan tersebut.

No name said...

Yang penting tindakan ini tidak menjejas pelancong datang ke Sabah.

Anonymous said...

Jika tidak beruntung, bukannya satu keburukan untuk menghentikannya.

Anonymous said...

Semoga package penerbangan dapat diturunkan harga agar semua golongan boleh menikmati servis penerbangan.

Anonymous said...

AirAsia already monopoly domestic flight.

Anonymous said...

Harap ini tidak membawa apa-apa masalah kepada mereka yang memerlukan servis penerbangan.

Anonymous said...

Semoga harga ticket masih dalam status ekonomi.

jackie said...

Mungkin firefly tidak mendapat sambutan yg mengalaknkn..jadi dri rugi bagus di hentikan..

jackie said...

Harap harga tiket tidak aan dinaikkn dan tidak menyusahkan pengguna..

Batresiah said...

Kita tidak juga boleh salahkan Firefly terus jika memberhentikan perkhidmatan Sandakan-KL itu. Syarikat penerbangan ini juga memerlukan kos untuk beroperasi. Maka jika sambutan kurang dari penduduk Sandakan ini menyebabkan kerugian yang akan ditanggung oleh syarikat berkenaan.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels