11 January 2012

Datuk Lajim masih setia pada UMNO

Menurut sumber yang sahih, Datuk Lajim Okin yang merupakan AMT Umno, MP Beaufort dan Timbalan Menteri Persekutuan masih setia dan tetap bersama Umno/BN.

Desas-desus sebelum ini bahawa beliau merupakan dalang dibelakang Sabah People Front (SPF) adalah spekulasi pemimpin tertentu untuk melemahkan Umno/BN Sabah.

OKB difahamkan,Lajim telah menyatakan kesetiannya kepada Umno/BN selepas MP Beaufort tersebut betemu enam mata dengan Pengerusi Umno Sabah DSP Musa Aman yang juga Ketua Menteri Sabah dan Timbalan Pegerusi Umno negeri DSP Salleh Tun Said baru-baru ini.

Lajim terpalit dengan spekulasi akan keluar Umno apabila Timbalan Menteri itu turut hadir pada satu majlis natal anjuran pemimpin Pakatan di Kuala Penyu baru-baru ini dan pada majlis tersebut beliau turut berucap.

Tidak menjadi kelajiman samada pihak pembangkang atau kerajaan membuat ucapan pada majlis anjuran masing-masing.

Zaid Ibrahim telah dipecat daripada Umno ekoran kehadiarannya pada satu majlis PKR di Shah Alam pada tahun 2010. Zaid hanya hadir, tidak berucappun.

53 comments:

Mohd Ishak said...

Akhirnya Datuk Lajim sudah menerangkan pendirian beliau, PR dan SAPP tidak jadilah mengundang Lajim mengikuti parti mereka sekarang.

Mohd Ishak said...

Harap Lajim akan teruskan perjuangan beliau bersama UMNO dengan ikhlas dan setia.

Scarlett said...

Lajim perlu ambil iktibar daripada isu ini agar lebih berhati-hati untuk membuat ucapan di masa akan datang kerana akan ada pihak yang sentiasa mencari ruang untuk memprovokasinya.

Scarlett said...

Tindakan Lajim untuk menyatakan pendiriannya diharap cukup untuk buktikan bahawa desas-desus yang mengatakan beliau bakal tinggalkan UMNO adalah khabar angin semata-mata.

Scarlett said...

Rasanya tidak salah untuk pemimpin kerajaan bertandang ke rumah terbuka parti pembangkang. Walaupun berlainan idealogi politik, namun perpaduan dalam masyarakat itu dituntut.

me gusta said...

Gelaran "katak" sering dilemparkan kepada Lajim. Hairan bila SAPP dan PR bersungguh-sungguh mahu ajak Lajim sertai mereka bila spekulasi yang beliau akan keluar daripada UMNO timbul.

me gusta said...
This comment has been removed by the author.
me gusta said...

Spekulasi bahawa Lajim akan keluar daripaad UMNO hanyalah spekulasi semata-mata untuk merancakkan bahang PRU13 yang semakin dirasai. Hehe.

noemi said...

I don't think he will walk out from BN.

lina a said...

so, beliau telahpun menerangkan keadaan sebenar, janganlah pihak pembangkang membuat cerita lagi

lina a said...

semoga dengan kenyataan ini tidak ada lagi spekulasi mengenai beliau hendak keluar dari BN/UMNO

lina a said...

tampaknya, pihak yang cuba membunuh karier politik Dt. Lajim sama sekali gagal!

lina a said...

itulah, sudah dikatakan dahulu, tidak payah menggembar-gemburkan isu Lajim ini jika tidak ada bukti yang kukuh

lina a said...

walau bagaimanapun, terpulanglah jika rakyat masih mahukan Lajim

mike said...

lajim menyatakan bahawa beliau akan tetap setia pada UMNO...

mike said...

persoalannya, adakah lajim akan setia sekiranya nama beliau digugurkan pada percalonan pru13?

mike said...

apa2 pun, buat masa ini spekulasi yang kononnya beliau akan keluar dari UMNO dapat dipatahkan..namun ini hanya episod terdahulu..mungkin akan ada episod2 akan datang dengan watak yang berlainan..

mike said...

lajim juga pernah menyatakan bahawa ada pihak tertentu yang ingin membunuh karier politik beliau..mungkin lajim harus mendedahkan siapa punya angkara untuk membersihkan spekulasi yang terpalit pada beliau akibat tindakan beliau menghadiri dan berucap dalam majlis anjuran pembangkang.

mike said...

namun yang pasti, pru13 akan memberi kejutan kepada kita..tunggu dan lihat..

Jason said...

wah even the opposition is using dirty tactics like BN/UMNO. If the opposition continue to use dirty tactic, then they are as same as BN/UMNO. The gov will surely be just as same as the current gov.

Jason said...

Now that we know its just rumours, best that Lajim focus on getting the support from the people to vote BN/Umno.

Jason said...

I wish all parties the best. Good luck! Everyone must vote wisely.

azman said...

khabar angin yang tercetus sebelum ini ternyata tidak benar.

azman said...

pendirian Lajim sekaligus menjawab persoalan yang timbul dan ini membuktikan khabar angin ni tidak perlulah dipercayai sangat.

azman said...

semua pihak harus fokus terhadap tanggungjawab masing-masing dan tidak mudah terpengaruh dengan sebarang isu yang dimainkan.

Paquin said...

Ba ada sudah jawapan jadi pihak2 yang mahu Lajim masuk parti dorang tu harap jangan bising lagi ya...

Paquin said...

Lajim harus buktikan kesungguhan dan kesetiannya supaya takda lagi desas desus tak bagus pasal dia.

Paquin said...

Setuju dengan Scarlett. Next time Lajim harus hati2 ketikan bercakap bagi mengelakkan kontroversi sebegini timbul

Paquin said...

Sekarang ni sama2 kita nantikan kedatangan PRU13 dan pastikan semua pihak bersiap sedia.

Paquin said...

Selebihnya terpulanglah pada pilihan rakyat:)

antap said...

nampaknya Lajim akan terus setia bersama UMNO, semua kabar angin adalah tidak benar.

antap said...

hal ini tak perlu nak dibangkitkan lagi.

noemi said...

Lajim stays.

Smookiekins said...

Nampaknya kesetiaan Lajim pada Umno/BN masih tidak berbelah bagi. Sebagai veteren dalam politik rasanya Lajim tidak mudah melatah. Perkara fitnah mengkin sudah menjadi asam garam dalam dunia politik Lajim.

Kris Jr said...

penyebar kabar angin tu mungkin cuba menjatuhkan Lajim.

Karin-nah said...

Terjawab juga akhirnya mengenai datuk Lajim ingin keluar parti. Ini semua adalah mainan politik semata-mata.

Karin-nah said...

Nasihat kepada semua, jangan terlalu percaya dengah khabar angin yang sengaja untuk menjatuhkan para pemimpin BN. Ini cuma cara pihak pembangkang melemahkan sokongan penduduk terhadap pemimpin BN Sabah. Contoh Datuk Lajim sendiri. Kita semestinya tahu Datuk Lajim merupakan pemimpin yang mempunyai sokongan yang ramai di beaufort.

Wazxiran said...

Akhirnya..Inilah yang akau tunggu. Memang sudah dijangka ada pihak yang cuba menjatuhkan beliau yang mengatakan beliau menubuhkan parti baru iaitu SPF.

Wazxiran said...

Sudah saya agak mustahil Lajim akan keluar BN. Kerana saya sendiri nampak perjuangan beliau dalam BN bagaimana. Teruskan Datuk LAjim. Buktikan Datuk masih relevan untuk BN Sabah.

Ezef said...

He hasn't announce anything for the moment.

Unknown said...

Lajim will remain in the coalition.

nickko said...

BN tidak sama dengan Pakatan.. ahli2 BN bebas bersuara samada mengkritik parti lawan mahupun parti sendiri.. bukan macam Pakatan, jika ahlinya mengkritik kepimpinan parti, bersedialah kena pecat..

nickko said...

kes Lajim sama dengan kes Bumburing sebelum ini.. Bumburing juga pernah disifatkan pembangkang akan keluar BN bersama2 dengan partinya.. mungkin inilah strategi terdesak pembangkang iaitu cuba memecahbelahkan BN..

No name said...

Lajim can do his job well in any party, he should make his status clear to avoid negative perception and comment.

No name said...

Pembangkang dan kerajaan boleh juga berkomunikasi dan bertukar pendapatan.

No name said...

Mungkin ini cuma gimik politik.

No name said...

Adakah Lajim akan bertanding di PRU13 dengan UMNO?

No name said...

Proven that all rumors not true.

Anonymous said...

Hope Lajim continue his good work to voice out more for the people.

Anonymous said...

Semua berita angin adalah tidak benar.

Anonymous said...

Lajim should make himself clear as early so that to avoid unnecessary comment about him.

Anonymous said...

Adakah Lajim akan bertanding kali ini untuk UMNO?

Anonymous said...

Tidak hairan ada khabar angin masa PRU menjelang. Ini yang menyebabkan rakyat susah untuk membezakannya.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels