21 April 2012

Perdana Menteri Yakin BN Sabah menang PRU-13 dengan Cemerlang di bawah Musa

Ucapan Perdana Menteri, melalui lawatannya ke Sabah yang bermula semalam, dan berakhir hari ini, tercermin keyakinan pemimpin nombor satu negara itu kepada kepimpinan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman.

DS Najib yakin, di bawah kepimpinan Pengerusi BN negeri itu, BN akan menang dengan cemerlang pada PRU-13 akan datang.

Datuk Musa telah diuji melalui dua pilihanraya umum, yakni tahun 2004 dan 2008. Di kedua-dua pilihanraya itu, BN Sabah menang dengan cemerlang.

Walaupun berlakunya tsunami politik pada BN tahun 2008, namun ombak tsunami itu belum sampai di negeri di bawah bayu ini.

Sejak PRU-12, parti pembangkang mencuba untuk membawa ombak tsunami ke tanah borneo, namun usaha mereka gagal. Pada PRN-Sarawak pada April, 2011, ternyata ombak tsunami belum menyentuh kawasan bumiputera, walaupun kawasan2 majoriti kaum cina, menyebelahi pembangkang terutama DAP.

Walaupun di atas kertas, kononnya kaum cina akan menyokong DAP pada PRU-13 akan datang, namun di Sabah, sokongan itu tidak akan membawa apa2 kepada kemenangan calon2 BN.

Di Sandakan semalam, terlihat bahawa sambutan kaum cina terhadap kedatangan DS Najib cukup memberangsangkan. Atas sebab apa? kerana kaum cina Sabah masih yakin terhadap kepimpinan Musa.

Suara Rakyat sungguh yakin, pada PRU-13 akan datang, keputusannya akan lebih baik berbanding tahun2 sebelumnya, kalaupun tidak, sekurang2nya, keputusannya adalah sama seperti tahun 2004 dan 2008.

17 comments:

Green Sabah said...

Looks like Najib is not swayed by the rumors at all and still considered Musa Aman as the best leader for Sabah.

Green Sabah said...

Hope that Najib Razak dan Musa Aman will continue to do their best for the state and country.

mantera said...

prestasi Bn di Sabah mmg amat baik dibawah kepimpinan Musa, moga prestasi baik ini akan terus berkekalan.

Ezef said...

This is one of the good signs.

chimchim said...

Semoga BN akan terus mekar.

Nemia said...

Good news for all.

onong said...

Namun jangan dilupakan sumbangan Sabah terhadap negara.

unknown said...

So we must excel better.

Hinamori said...

Datuk Seri Musa Aman telah menekankan kepentingan untuk semua ahli Umno dan BN untuk memberikan sokongan kepada mana2 calon yang dipilih oleh pucuk pimpinan bagi Pilihan Raya Umum ke-13 yang akan datang.

TuhauBam said...

satu-satunya penyelesaian jangka panjang kepada masalah pendatang tanpa izin terutamanya di Sabah. Sudah tentu, RCI sepatutnya bukan hanya menyiasat masa lalu tetapi juga perlu menangani masalah ini dan menentukan pelan tindakan yang jelas untuk masa depan.

thinaj said...

We can see big improvement in sabah with our own eyes ever since Musa took over the position.

thinaj said...

Its not surprising at all that Najib has confident with Musa leadership. Sabah has been well developed under Musa leadership. BN has a very high chance in winning the election again.

thinaj said...

Its important for party components to cooperate. Avoid any infighting and focus in helping the people.

Scarlett said...

Tidak mustahil ramalan PM menjadi kenyataan.

Scarlett said...

Banyak pembangunan dihasilkan di bawah pentadbiran Musa Aman.

Hosie Masie said...

Tidak dinafikan semua itu. Datuk Musa akan memberikan yang terbaik kepada penduduk SAbah. Datuk Musa cuba yang terbaik memastikan setiap maslah yang dihadapi oleh penduduk dapat diselesaikan sepenuhnya.

Sotong Kurita said...

lihat saja bagaimana BN boleh memperolehi kemenangan bergaya ketika PRK Batu Sapi.. sekalipun undi pembangkang digabungkan, masih belum cukup untuk menandingi undi Datil Linda..

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels