4 May 2012

Apa yang pegawai kerajaan mahu-kerjaan tunaikan-mengapa jadi pembangkang?

Disebabkan tidak pernah bersyukur, maka walaupun semua tuntutan pegawai kerajaan ditunaikan kerajaan, namun masih ramai juga penyokong pembangkang.

Suara Rakyat membuat kesimpulan itu, melalui komen-komen mereka melalui laman sosial seperti FB mahupun twitter.

Mereka seolah-olah sebagai jurucakap pembangkang dalam banyak hal.

Mengapa ini berlaku? sebabnya mereka mengecilkan minda dan fikiran mereka, sehinggakan dipenuhi rasa tidak bersyukur dengan apa yang mereka nikmati.

Sebaliknya berlaku, mereka-mereka yang bukan kakitangan kerajaan pula ramai yang membela kerajaan, walaupun mereka itu terpaksa mengeluarkan keringat dingin untuk mendapatkan pendapatan demi menyara keluarga, malah terpaksa membayar cukai pendapatan yang tinggi berbanding mereka yang berada di sektor awam.

sesuatu yang tidak kena berlaku... Kerajaan perlu berhati-hati, kerana biasanya bukan musuh yang mengakibatkan kerajaan kecundang, akan tetapi oleh musang2 berbulu ayam dalam kerajaan.

8 comments:

Green Sabah said...

The people demand Minimum Wage Policy, but when the government fulfilled it, people are still dissatisfied. Why is this? People will always criticize no matter how well you did?

http://sabah-go-green.blogspot.com/

Green Sabah said...

Maybe the government servants are unhappy because the Minimum Wage Policy is only for the Private Sector, but they should not feel dissatisfied since they also get bonus and increment every year. Last year Civil Servants and retirees receive minimum RM500 bonus during the Hari Raya season, private sector does not have this sort of benefits.

http://jawatankosongkerajaan.my/bonus-raya-2011-untuk-kakitangan-kerajaan

http://sabah-go-green.blogspot.com/

mantera said...

pegawai2 kerajaan dah dberi pelbagai kelebihan, sering mendapat bonus, kenaikan gaji dan pelbagai kemudahan seperti perumahan. mereka harus bersyukur atas apa yang diberi.

Kris Jr said...

Pasti rakyat tahu menilai setiap yang berlaku. Penilaian tu akan nampak dalam result PRU13.

Anonymous said...

Yang kerja kerajaan banyak kelebihan. Yang kerja swasta ni kena usaha lebih.

Hamdan Hadillah said...

Mungkin ada sebab perkara ini berlaku. Namun kerajaan perlu menyakinkan mereka yang mana mereka mampu memberikan yang terbaik kepada semua.

Sotong Kurita said...

jika penjawat2 awam ini masih dengan sikap mereka yang lebih mengagung2kan pembangkang berbanding dengan majikan sendiri, bagaimana agaknya mereka boleh memberikan komitmen 100% terhadap tugas mereka?? patut la perkhidmatan kerajaan sentiasa kebelakang..

Sotong Kurita said...

mana2 penjawat awam yang lebih suka menyokong pembangkang, baik lepaskan saja jawatan mereka dalam kerajaan..

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels