3 August 2012

UPKO tetap setia dengan BN: Dompok

KAMI tetap setia dengan Barisan Nasional. Hanya melalui gabungan ini, tugas kami berbaloi. Dalam perjuangan yang penting hasilnya, bukan tempoh masa sesuatu permintaan itu. Demikian ulasan Presiden UPKO berhubung desas desus kononnya UPKO akan meninggalkan BN, ekoran keluarnya Timbalan Presiden Parti itu-Datuk Welfred Mojilip Bumburing pada 29 Julai lalu.

"Ada yang berfikir, bahawa menyeberang ke tempat lawan,maka keadaan lebih baik; mereka silap" kerana dalam perjuangan yang penting adalah hasil daripada perjuangan itu. Sesesuatu perjuangan perlu masa, kesabaran dan determinasi, bukannya kerana janji-janji muluk dan retorik.

Pihak pembangkang memang akan menabur bermacam-macam janji, kerana mereka tahu, mereka tidak perlu menenuaikannya, kerana mereka bukan kerajaan.

Berhubung keluarnya Lajim dan Bumburing daripada BN, itu bukanlah pengakhir, kerana kalau dilihat daripada jumlah wakil rakyat yang bertukar parti, pakatan masih mendahului dengan jumlah 13, manakala BN hanya 6, 4 MP dan 2 ADUN( 4 MP itu termasuklah Lajim dan Bumburing, 2 daripada SAPP, ditambah 2 ADUN juga daripada SAPP).
 
BN tidak ketandusan pemimpin pelapis, untuk menggantikan para pemimpin yang telah keluar; BN akan semakin kuat kerana ada suntikan darah baru daripada segi kepimpinan.Dengan keluarnya para pemimpin veteran, maka memudahkan BN melakukan regenerasi kepimpinan.
 
Dalam perkembangan yang berasingan, Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Sabah-Datuk Salleh Tun Said berkata, perjuangan melalui BN adalah perjuangan parti secara berpasukan, bukan perjuangan berasaskan perorangan.

Pemimpin boleh datang dan pergi, akan tetapi parti kekal selama-lamanya. Untuk itu, setiap pemimpin dan ahli parti, perlu berjuang akan parti tetap kekal dan seterusnya memerintah negara.
 
Setiap ahli dan rakyat akan mendapat manafaat daripada parti yang kuat. Tiada parti yang akan membelakangkan ahli dan penyokongnya; tiada parti yang membentuk kerajaan akan mengabaikan rakyat.
 
Kerajaan yang bertanggungjawab sepertimana yang diamalkan oleh kerajaan BN, yakni Janji Ditepati; merupakan perjuangan sepanjang hayat. Percayalah melalui BN, tiada rakyat akan diketepikan,termasuk juga penyokong pembangkang.
 
Tindakan kerajaan menyalurkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) misalnya diberikan kepada segenap lapisan masyarakat berpendapatan di bawah RM3,000 tanpa memandang latar belakang penerima daripada segi fahaman politik; demikian juga bantuan kepada semua pelajar rendah dan meneangah serta bantuan baucer buku kepada pelajar-pelajar perguruan tinggi.
 
Sebenarnya, hanya mereka yang tidak mahu bersyukur akan menentang kerajaan BN, juga mereka yang mabuk kuasa yang menggunapakai rakyat untuk mencapai agenda peribadi.
 
Yakinlah, kerajaan yang berpengalaman seperti BN mampu mentadbir negara dengan baik berbanding mereka yang baru cuba mahu memerintah. Cuba, lihat di Selangor, Pulau Pinang dan Kedah yang mempunyai pemerinatahan baru; mereka sebenarnya tidakpun melakukan apa-apa yang luarbiasa, sebaliknya hanya meneruskan asas pemerinatahan yang telah tersedia yang direka dan dirancang oleh kerajaan BN sebelumnya, malah tokoh tambah mereka, tidak mendatangkan kebaikan kepada rakyat, malah memudaratkan.
 
Rakyat perlu berfikir sebaiknya pada PRU-13 akan datang, agar supaya tidak tersalah pilih, sehingga merugikan mereka secara berpanjangan.




4 comments:

Unknown said...

Biar Bumburing seorang saja yang keluar. UPKO masih tetap setia di bawah bumbung BN.

Unknown said...

Dikatakan ada ahli dari LDP juga akan keluar menyusul Lajim. apapun, kita tunggu saja perkembangan seterusnya.

mantera said...

Dompok dan perjelaskan UPKO akan terus bersama BN.

mantera said...

Bumburing tak patut lagi bersama UPKO.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels