29 September 2012

Beli Surat Cinta Anwar: Apa Yang Datuk Lajim Cuba Tunjuk

BELI Surat Cinta Anwar kepada Wan Azizah, apa yang Datuk Lajim cuba tunjuk? Harga sebuah surat cinta dengan harga RM50,000 yang dibayar Lajim kerana berjaya membida leloangan barangan berharga milik Wan Azizah semasa makan malam Pakatan Rakyat di Shah Alam semalam.
 
Lajim adalah MP Beaufort yang melompat kepada Pakatan Rakyat 29 Julai lalu.
 
Lajim juga mempunyai rekod melompat pada tahun 1994 yang mengakibatkan Parti Bersatu Sabah kehilangan kuasa di Sabah.
 
Kali ini, Lajim menubuhkan Pakatan Perubahan Sabah (PPS) dan beliau juga dikaitkan dengan penubuhan Parti Baru... BUMI.
 
Baru-baru ini Lajim mendakwa antara sebab mengapa beliau keluar daripada Umno, kerana kebanyakan projek pembangunan dibolot oleh pemimpin tertentu, dan pada masa yang sama membiarkan rakyat miskin.
 
Melalui tindakan Lajim membeli sebuah surat cinta dengan  harga RM50,000 di mana sama nilainya dengan 10 buah rumah PPRT, menunjukan beliau bukan pejuang kepada rakyat miskin, seperti mana beliau uar-uarkan.

Secara perlahan-lahan rakyat akan tahu semua, matalamat Lajim.

13 comments:

Unknown said...

Lajim cakap tak serupa bikin. Beliau merajuk bila tak dapat projek.

Unknown said...

Lajim sanggup beli barang lelongan berharga 50K tapi ragu2 nak tolong rakyat.

Unknown said...

Kalau kita lihat sendiri pun tindakkan lajim keluar UMNO adalah tindakan yang merugikan diri sendiri.

Unknown said...

Apa pun rasanya di Beaufort masih lagi kuat sokongan rakyat kepada kerajaan.

mantera said...

lajim keluar kerana tak dpt projek rupanya.. betul2 gila projek.

mantera said...

Lajim ni rupanya bukan berjuang untuk rakyat, tapi berjuang untuk diri sendiri.

drako drakonius said...

Even the proposed formation of a new party by Datuk Seri Panglima Lajim Ukin shows that the former Umno man was not welcomed by the other camp.

Datuk Masidi Manjun, who described Lajim’s announcement as a surprise, said: “All the while, those in Barisan Nasional (BN) thought that Pakatan Rakyat (PR) or Parti Keadilan Rakyat (PKR) had welcomed him (Lajim) with open arms.

Regarding this matter, I believe that it serves as a reminder to all of us, that the people are knowledgeable and well informed and it is certainly very difficult to fool the people.

Sooner or later, they will realise and know which leaders and party to support. Of course flags and all are symbols of support of the day, but ultimately, it is on polling day that matters.

Sotong Kurita said...

Lajim Akui Dirinya Winnable Candidate

By: Borneo Bullet

Belum pernah berlaku dalam sejarah politik tanahair dimana ahli politik tanpa segan silu mengaku yang dirinya "winnable candidate". Ketika menjawab beberapa soalan dari wartawan Sinar Harian, Datuk Seri Lajim Ukin bersungguh-sungguh cuba mempromosikan diri beliau dengan membangkitkan beberapa perkara bagi menunjukkan yang beliau adalah seorang pemimpin yang disenangi oleh rakyat.

Sotong Kurita said...

Lajim Akui Dirinya Winnable Candidate

By: Borneo Bullet

Berdasarkan wawancara tersebut, Lajim memberitahu wartawan bahawa beliau keluar meninggalkan UMNO dan Barisan Nasional kerana budaya cantas-mencantas yang kononnya diamalkan oleh Ketua Menteri Sabah Datuk Musa Aman. Selain itu, Lajim juga membangkitkan isu bekalan air, elektrik dan masalah banjir di kawasan beliau (Beaufort). Secara jujurnya, alasan-alasan ini tidak cukup untuk membuktikan yang beliau adalah "winnable candidate".

Sotong Kurita said...

Lajim Akui Dirinya Winnable Candidate

By: Borneo Bullet

Tidak sangka pula, sebelum dan selepas Lajim meninggalkan BN, beliau tetap tegar menggunakan pendekatan simpati untuk meraih sokongan/undi. Ketika masih dalam BN, dia minta dirinya dipecat, selepas keluar dari BN, dia tuduh pula yang dirinya dicantas oleh Pengerusi BN Sabah.

Sotong Kurita said...

Lajim Akui Dirinya Winnable Candidate

By: Borneo Bullet

Jika benar Lajim menjadi mangsa budaya cantas-mencantas yang kononya diamalkan oleh Datuk Musa Aman, bagaimana beliau boleh memegang jawatan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta mengekalkan kerusi MP Beaufort sehinggalah beliau sendiri keluar meninggalkan BN July lalu? kedudukan "kukuh" beliau sepanjang berada dalam BN tidak sedikitpun menggambarkan yang beliau dicantas.

Sotong Kurita said...

Lajim Akui Dirinya Winnable Candidate

By: Borneo Bullet

Berkenaan dengan kes PRU 2008 dimana Ketua Wanita Umno Beaufort, Datuk Azizah Mohd Dun melawan beliau, kenapa bukan waktu itu sahaja beliau meninggalkan BN? kenapa perlu tunggu selepas hampir 4 tahun atau lebih tepat lagi ketika PRU13 semakin hampir? bukankah ini menunjukkan beliau mempunyai agenda lain selain dari perkara-perkara yang beliau bangkitkan dalam wawancara ini?

Sotong Kurita said...

Lajim Akui Dirinya Winnable Candidate

By: Borneo Bullet

Berkenaan dengan masalah bekalan air, elektrik serta banjir; Bullet ingin bertanya kepada Datuk Lajim Ukin tentang dimana hilangnya peruntukkan lebih dari RM100 juta ringgit yang TELAH disalurkan oleh kerajaan bagi meningkatkan pembangunan prasarana di kawasan Parlimen Beaufort sepanjang Rancangan Malaysia Ke-Sembilan (RMK-9)?? Datuk Lajim Ukin sendiri yang mengumumkan peruntukkan ini pada 26 November 2009.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels