21 May 2013

Pemimpin Peringkat Parlimen/Dun- Jangan hanya lantik Kroni

Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di negeri ini perlu memastikan semua lantikan jawatan di peringkat akar umbi termasuk pemimpin kemajuan rakyat (PKR) dan ahli jawatankuasa kemajuan, keselamatan kampung (JKKK) yang dilantik disenangi serta diterima masyarakat setempat.

Geasaan tersebut disuarakan oleh Ahli Parlimen Sepanggar yang baru, Datuk Jumat Idris. Jumat berkata, langkah itu penting memandangkan faktor tersebut dikenal pasti menjadi antara punca utama penolakan masyarakat akar umbi terhadap parti.

"Mulai sekarang wakil rakyat kena berdepan dengan cabaran baharu yang mana penjawat jawatan akar umbi perlu diteliti dan dipastikan mereka sememangnya disukai rakyat bukan hanya kroni sahaja.

"Kalau orang kampung marah kepada parti, sebenarnya sebab ketua kampung, JKKK dan PKR dilantik oleh orang UMNO," katanya di sini hari ini.

Tambah Jumat, segala aduan dan maklumat daripada semua pihak harus diteliti bagi memastikan ketepatan pelantikan wakil-wakil pimpinan akar umbi berkenaan.

Dalam pada itu, beliau berkata, semua agensi kerajaan negeri dan Persekutuan perlu lebih proaktif membantu melaksanakan semua program yang dirancang.

"Kerjasama erat setiap agensi dengan semua wakil rakyat setempat amat penting dalam memastikan keberkesanan segala program dirancang," katanya.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels