20 July 2013

Wakil Rakyat BN: Perlu selesai masalah Rakyat: Musa

AMBIL keberkatan Bulan Ramadhan dengan lebih kerap turun padang selain membantu menyelesaikan masalah rakyat adalah pendekatan terpuji yang boleh dilakukan oleh wakil-wakil rakyat Barisan Nasional; demikian gesaan Ketua Menteri Sabah-Datuk Seri Musa Aman, sempena majlis berbuka puasa di Bangunan Umno malam tadi.

"Kita" sebagai wakil rakyat perlu berterima kasih kepada Rakyat, kerana memberi peluang kepada "kita" berkhidmat, untuk itu "kita" perlu menunaikan tanggungjawab mengikut mandat yang diberikan kepada "kita" semasa PRU-13 lalu- demikan menurut Pengerusi Perhubungan Umno Sabah itu.

Para wakil rakyat perlu mengambil iktibar; bahawa kecenderungan rakyat kini mempunyai kemampuan menilai perkhidmatan para wakil rakyat berbanding masa-masa lalu. Perkhidmatan mereka adalah penanda aras kepada sokongan rakyat secara umumnya kepada kerajaan dan parti.

Kegagalan wakil-wakil rakyat memberi perkhidmatan yang diperlukan oleh rakyat boleh mendatangkan kemerosotan sokongan kepada kerajaan dan parti; selain itu, kelemahan mereka itu boleh dimanipulasikan oleh pihak pembangkang yang senantiasa mencari kelemahan-kelemahan kerajaan.

Dalam suasana politik sekarang, setiap wakil rakyat perlu menumpukan sepenuh masanya berkhidmat kepada rakyat; jika tidak, mereka akan menjadi liabilti kepada kerajaan dan parti.

Jangan sampai ada wakil rakyat yang hanya mahu berkhidmat untuk diri sendiri; sehinggakan boleh mencipta imej yang buruk kepada kerajaan dan parti secara keseluruhan; kerana akibat nila setitik, maka susu sebelanga rosak binasa.

Gesaan Musa, agar wakil-wakil rakyat daripada BN senantiasa turun padang dan menyelesaikan masalah-masalah rakyat merupakan gesaaan yang tidak boleh diambil ringan, kerana sebagai ketua kerajaan, beliau tahu denyut jantung dan nadi rakyat.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels