8 February 2014

Krisis LDP: Masih Berterusan- Chin Su Phin Dibidas

Sandakan 8 Feb, 2014: Naib Presiden LDP Tiong King Kiong hari ini berkata bahawa Datuk Chin Su Phin merupakan seorang yang tidak berprinsif dan seorang ahli politik yang mementingkan diri sendiri.

"Kita melihat bagaimana Su Phin dengan cepat bertukar warna untuk mencapai tujuannya berpolitik, apabila beliau terlihat bersama-sama Teo Chee Kang menemui Ketua Menteri Sabah sebelum Sambutan Tahun Baru China".

Seperti yang diketahui bahawa Su Phin begitu tegas mengeritik Musa terutama berkaitan dengan Mazu dan beberapa isu lain. Kumpulan Su Phin mendesak Musa agar meletak jawatan, yang telah menyebabkan salah seorang Naib Presiden parti itu meletakan jawatan. Dalam satu mesyuarat, Su Phin mendesak agar LDP menentang kepimpinan Musa, namun Datuk VKLiew menentang dengan keras cadangan itu.

"Apa motif sebenar Su Phin? tetapi saya yakin, beliau tidak ikhlas, kerana beliau hanya berjuang untuk kepentingan dirinya, selain mendapat projek"

"Sebagai seorang Senator, Su Phin tidak memberi apa-apa untuk rakyat Sabah. Dia tidakpun bersuara untuk rakyat Sabah. Dia tidakpun turun padang. Dia tidak pernah ke Sandakan membantu rakyat selama hampir 3 tahun menjadi senator" tambah Tiong. "Beliau hanya datang untuk membidas kami di Sandakan" keluh Tiong.

"Su Phin tidak pernah dipilih oleh perwakilan parti, demikian juga Chee Kang. Mereka sebenarnya pengecut, kerana takut berdepan dengan perwakilan dalam pertandingan terbuka" "Atas sebab itu, mereka berdua mengistiharkan diri mereka sebagai Presiden dan Timbalan Presiden Parti" "Keadaan itu, bagaimana mereka merasa tidak selamat berdepan dengan perwakilan parti pada pertandingan terbuka" demikian Tiong.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels