11 August 2014

Royalti Minyak: Pemimpin BN Sabah Tidak Perlu Melalak: Musa

PEMIMPIN BN SABAH tidak perlu melalak, sehingga terikut-ikut rentak pembangkang berkaitan isu royalti minyak untuk Sabah.

Pemimpin Bn Sabah yang diterajui Musa mempunyai cara tersendiri untuk mendapatkan pembayaran tunai daripada Petronas dengan cara perbincangan yang membawa kepada kejayaan. Sebagai contoh Projek Urea SAMUR di Sipitang menelan kos berbilion merupakan contoh perbincangan yang membuahkan hasil.

Pembangkang hanya tahu melalak, untuk mendapatkan political mileage, kerana mereka tahu, lalakan mereka bagaikan anjing menyalak bukit.

Menurut Musa, kerajaan Pusat yang diterajui Perdana Menteri sungguh maklum, bahawa Sabah memerlukan dana yang banyak untuk membangun negeri di bawah bayu itu untuk mengejar ketinggalan daripada berbagai bidang. Atas sebab itu, sumber kewangan yang disalurkan kepada Sabah tidak terhadap kepada sumber minyak, akan tetapi daripada sumber-sumber lain.

Bagi Sabah, adalah lebih baik mendapatkan sesuatu yang diminta melalui perbincangan daripada melalak ke sana ke mari, yang pada akhirnya lalakan itu tidak mendatangkan sebarang hasil.

Kerajaan BN Sabah sangat komited memajukan negeri, baik dalam bidang infrastrukutur juga mahu melahirkan berbagai kegiatan yang boleh menjana pendapatan negeri demi kepentingan rakyat negeri ini.

Melalui rancangan dan program yang dirancang kerajaan Sabah, apabila menjelang tahun 2020, di mana negara diiktiraf sebagai negara maju, negeri Sabah amnya dan rakyatnya khasnya juga ikut maju.

Musa melahirkan hasrat Sabah itu semalam semasa merasmikan Persidangan Bahagian Umno Kota Kinabalu di ibu negeri.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels