24 September 2014

Musa Pemimpin Yang Dinamik: Musbah

RAKYAT Sabah memerlukan kepimpinan Musa Aman, bukan sahaja masa kini akan tetapi sehingga selepas 2020. 

Sabah memerlukan kepimpinan dinamik sepertimana ditunjukan beliau sejak menjadi Ketua Menteri dari tahun 2003.

Atas kepimpinan beliau, Sabah bukan sahaja mampu membangun dengan pesat, akan tetapi bajet kerajaan negeri saban tahun terus meningkat, malah simpanan kewangan negeri meningkat ke paras lebih RM3bilion berbanding hanya di atas RM100 juta pada tahun 2003.

Tiga ayat di atas merupakan pengakuan Datuk Musbah Jamli, semasa ditanya apa komen beliau berkaitan tindakan 8 Ketua Bahagian Umno yang berjumpa Perdana Menteri pada 10 Julai lalu yang membincangkan tentang pertukaran kepimpinan negeri.

"Sepanjang saya mengikuti kepimpinan Musa, apa yang saya dapat garaf adalah tingginya keikhlasan beliau dalam membangun Sabah, hubungan beliau dengan rakan-rakan pemimpin dan yang paling mustahak keikhlasan beliau dalam membasmi kemiskinan di Sabah" sambung Musbah.

"Untuk masa ini, belum ada pemimpin yang boleh mengganti kedinamikan Musa" " Atas sebab itu, membicara soal pergantian atau pertukaran kepimpinan Sabah, seharusnya tidak berlaku" kata Pembantu Menteri Pertanian dan Industri Makanan Negeri di kediamannya pada Rabu.

Musbah selain sebagai ADUN Tempasuk, Kota Belud juga merupakan Timbalan Ketua Bahagian Umno Kota Belud. 

Umno Kota Belud, merupakan anak sulung Umno Sabah, apabila parti itu mengembangkan sayapnya di Sabah pada tahun 1991.

"Bagi mereka yang mengikuti perkembangan politik Sabah, kepimpinan Musa merupakan kepimpinan yang penuh toleransi dan tidak mengabaikan semua kaum yang terdapat di Sabah", keadaan ini dapat dilihat daripada kabinet negeri, pengerusi-pengerusi GLC, malah perlantikan ketua-ketua jabatan negeri".

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels