1 February 2015

Jumat Snook Tanjung

Datuk Jumat Idris sudah snook tanjung. Senerio pertama mengatasnamakan Ketua Menteri Sabah, kononya ketua menteri itu menuduh Datuk Salleh sedang menghimpun Ketua-ketua Bahagian untuk menjadi Ketua Menteri, kemudian senerio kedua, kononnya tindakan 8 Ketua bahagian Umno yang berjumpa PM pada Julai 2014 didalangi Salleh. Senario ketiga, kononnya tindakkan menimbulkan peralihan kuasa ketua menteri Sabah disokong seseorang yang berkedudukan, walaupun tidak langsung akan tetapi menjurus kepada Perdana Menteri.

Apabila ketiga-tiganya menafikan semua senario yang dihubungkan kepada mereka, akhirnya kini Jumat terperangkap, ibarat main snooker, bola berada pada kedudukan snook tanjung.

Dua minggu lalu, tiga sayap kanan Umno Sabah telah mencadangkan agar Ketua Bahagian Umno Sepanggar itu diambil tindakan disiplin, malah Pergerakaan Wanita pula mahukan agar MP Sepanggar itu dipecat daripada parti. Sebelum itu, Ketua Bahagian Umno Papar, Datuk Rahim Ismail dalam satu kenyataan bahawa tindakan-tindakan Jumat tiada justifikasi, malah melanggar adab dan etika parti.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels