17 April 2015

Perbalahan Tun Dr Mahathir- DS Najib: Pemimpin Sabah Sudah Buat Keputusan

1. Para pemimpin Sabah khususnya daripada parti Umno berterima kasih kepada mantan Perdana Menteri-Tun Dr Mahathir Mohammad, kerana atas kapasiti beliau sebagai Presiden parti telah memberi peluang parti itu berkembang ke Sabah pada tahun 1991.

2. Para pemimpin Umno Sabah sudah memenuhi obligasi dengan berkerja keras dan menyokong penuh kepimpinan beliau sehingga bersara pada oktober Tahun 2003.

3. Para pemimpin Umno Sabah, terus menyokong Presiden Parti, baik kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi, kemudian kepada Dato Seri Najib Razak.

4. Pada persidangan Umno bahagian-bahagian Sabah tahun 2014, sebulat suara semua ketua bahagian bersetuju berketuakan satu, diperingkat negeri berketuakan Pengerusi Umno Negeri, dan di peringkat Nasional berketuakan Presiden Parti.

5. Para pemimpin Umno Sabah setia pada pemimpin parti, dan sokongan itu bukan lakonan akan tetapi diberikan secara ikhlas.

6. Dalam keadaan perbalahan antara DS Najib dan mantan Perdana Menteri, para pemimpin Umno Sabah secara terang dan jelas sudah menyatakan akan terus berdiri teguh dibelakang Presiden dan Perdana Menteri.

7. Para pemimpin Umno Sabah dan juga rakyat sangat terhutang budi kepada DS Najib, walaupun hanya enam tahun menjawat jawatan Perdana Menteri, akan tetapi sumbangan beliau kepada Sabah melampui sumbangan mantan Perdana Menteri yang berkhidmat selama 22 tahun.

8. Siapa yang tidak sayang Tun Dr Mahathir, siapa yang tidak hormat, akan tetapi, kini era DS Najib. Beliau dipilih oleh parti menjadi Presiden, kemudian rakyat memilih beliau menjadi Perdana Menteri.

9. Masing-masing pemimpin mempunyai gayanya sendiri, demikian juga Najib mempunyai gaya tersendiri. 

10. Jika berlaku perbalahan, hanya kerana suatu keinginan atau hasrat yang tidak dapat dipenuhi, para pemimpin Umno dan rakyat Sabah, sebenarnya kalau boleh tidak ingin ikut campur. Akan tetapi, sebagai penyokong, perlu membuat keputusan walaupun pedih.

1 comment:

IBU TUTI TKI SINGAPUR said...

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels