4 May 2015

Membangun Negeri-Kerjasama Dengan Kerajaan Persekutuan Penting: Musa

1. Ketua Menteri Sabah yang turut berkempen di PRK Permatang Pauh Pulau Pinang, memberitahu pengundi Permatang Pauh, bahawa kerjasama dengan Kerajaan Persekutuan tersangat penting untuk membangun sesuatu kawasan.

2. Mengambil iktibar pengelaman Sabah, negeri di bawah itu menjadi mundur kerana suatu masa lalu, tidak terdapatnya kerjasama dengan Kerajaan Persekutuan.

3. Hanya, pengundi memberi peluang kepada kerajaan BN, Sabah dapat membangun, kerana peruntukan terus mengalir daripada Kerajaan Pusat.

4.Melalui PRK Permatang Pauh, Musa mengesa pengundi kawasan itu memberi peluang kepada calon BN-Suhaimi Sabudin, atas sebab, bukan sahaja calon BN, akan tetapi juga anak tempatan. Sebagai anak tempatan yang disokong oleh kerajaan pusat, maka ketinggalan selama 17 tahun bakal dikejar, demi pengundi dan rakyat Permatang Pauh.

5. Mengambil pengealaman Sabah, sebelum Bn mengambil alih kerajaan, kadar kemiskinan melebihi 20 peratus, dan kini kadar kemiskinan sudah menurun ke paras 8 peratus dan pada tahun 2018 dijangka turun ke paras 3 peratus.

4. Kerajaan Persekutuan mempunyai sumber pendapatan yang cukup untuk membangun kawasan-kawasan yang ketinggalan, atas sebab itu, memberi peluang kepada wakil Kerajaan Persekutuan menjadi wakil rakyat sebenarnya untuk membelah rakyat sesuatu kawasan itu.

5. PRK Permatang Pauh terpaksa diadakan, berikutan kehilangan kelayakan penyandang kawasan itu Dato Seri Anwar Ibrahim kerana disabit kesalahan jenayah meliwat pembantu lelakinya pada Jun 2008.

6. Pengundian PRK Permatang Pauh pada 7 Mei, di mana empat calon mengemukakan diri untuk dipilih rakyat. UBN menaruh harapan kepada Setiausaha Bahagian Umno Permatang Pauh Suhaimi Sabudin untuk melakukan kejutan.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels