11 May 2015

Sabah Perlu Kepimpinan Dato Seri Najib

1. Sabah memerlukan kepimpinan Dato Seri Najib Tun Razak. Sebabnya, hanya beliau sahaja Perdana Menteri yang benar-benar mendengar degup jantung rakyat Sabah.

2. Najib membuktikan dengan nyata, apabila melantik 6 menteri penuh, 4 timbalan menteri, Speaker dan Timbalan Speaker daripada Sabah.

3. Kementerian yang diamanahkan kepada pemimpin Sabah, adalah kementerian penting, antaranya KKLW, Kementerian luar dan Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

4. Melalui kepimpinan Najib juga, lebuhraya Tans-Borneo, menjadi kenyataan, Sabah diberi kebenaran menerokai industri minyak dan gas.

5. Najib juga seorang Perdana Menteri yang kerap melawat Sabah, bukan hanya melawat kawasan bandar, akan tetapi kawasan luar bandar.

6. Hanya Najib sahaja, yang menjadikan 16 September sebagai cuti umum, untuk mengiktiraf peranan Sabah dan Sarawak dalam pembentukan Persekutuan Malaysia.

7. Seperti kata Ketua Menteri Sabah- Ada ubi ada batas, ada budi ada balas.

8. Semalam, di Kota Belud dan Tawau, sekali lagi Datuk Musa menyatakan sokongan padu kepada DS Najib sebagai Presiden Umno dan Perdana Menteri.

9. Untuk Sabah, DS Najib adalah pemimpin yang diperlukan bagi meneruskan kepimpinan BN baik berdepan dengan PRU-14 ataupun bukan.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels