21 June 2015

Perkukuh Perpaduan Menerusi Amalan Mulia: Musa

1. Sempena Majlis Berbuka Puasa Zon1 (Kudat, Kota Marudu, Kota Belud, Tuaran) pada Sabtu di Kudat, Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Haji Aman mengingatkan umat islam agar terus mengukuhkan perpaduan bukan sahaja sesama kaum muslimin tetapi juga dengan penganut kepercayaan lain melalui pelbagai amalan mulia seperti bersatu hati, bekerjasama dan slaing hormat menghormati.

2. Amalan mulia ini, kata Musa, sudah menjadi budaya masyarakat Sabah yang menjadikan keamanan terus dikecapi di negeri ini.

3. Menurut Ketua Menteri tersebut, amalan tersebut akan diteruskan untuk menjaga perpaduan. Hanya melalui perpaduan yang kukuh, negeri dan negara akan senantiasa maju. Perancangan dan program yang dijalankan demi faedah rakyat akan berjalan lancar melalui perpaduan yang kukuh, tambah beliau, semasa berucap pada majlis tersebut.

4. Pada kesempatan yang sama, Musa juga berkata, sebagai kerajaan yang diterajui Umno dan Barisan Nasional, kepimpian negeri dan negara akan terus prihatin dengan kepentingan dan keperluan rakyat dengan melaksanakan yang terbaik terutama bagi menunaikan segala janji pilihan raya kepada rakyat.

5. Mengenai beberapa musibah yang melanda Sabah baru-baru ini, seperti gempa bumi, disusuli dengan banjir lumpur, Musa melahirkan kesyukuran kerana melalui kerjasama semua pihak, termasuk pertubuhan bukan kerajaan, badan swasta serta pemimpin tempatan dan penduduk Ranau dan sekitarnya kerana dapat menangani bencana tersebut dengan baik.

6. Beliau juga berterima kasih kepada Kerajaan Pusat kerana prihatin dan mengambil berat terhadap musibah yang menimpa Sabah khususnya kepada Perdana Menteri dan Timbalannya kerana datang melihat sendiri dan meninjau kesan gempa di Ranau.

7. Sesungguhnya menurut beliau, tiada masalah yang tidak boleh diatasi, jika terdapat kerjasama erat di semua peringkat khususnya antara Pusat dan Negeri. 

8. Sempena Majlis berbuka puasa Zon1, antara pemimpin negeri yang turut hadir, Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan, Datuk Masidi Manjun, Datuk Nizam-Ketua Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, para Ketua Bahagian serta timbalan Umno Bahagaian Kudat, Kota Marudu, Kota Belud dan Tuaran.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels