17 January 2018

PRU-14; Disebalik Sumbangan Shafie Pada Sabah?

TAHU KAH ANDA, mengapa DS Najib Razak melantik Datuk Shafie Apdal ke Kementerian KKLW? Sebabnya -Perdana Menteri mahu Sabah dan Sarawak cepat membangunan dan maju seiring dengan pembangunan dan kemajuan Semenanjung.

Sebagai pemimpin daripada Malaysia Timur, sudah tentu mempunyai pengetahuan, dan semangat untuk membangunkan dan memajukan dua negeri itu.

Namun hasilnya? memangpun dana berbilion ringgit habis dibelanjakan, namun sungguh malang tidak mencapai sasaran yang dikehendaki.

Rakyat Sabah dan Sarawak, khususnya di luar bandar, seharusnya masalah Bekalan Air Bersih Luar Bandar (BALB), Bekalan Elekterik Luar Bandar (BELB), Jalan Raya Luar Bandar (JRLB) sudah selesai, hakikatnya keadaan mereka seperti dahulu kala.

Jika lah dana KKLW itu digunapakai dengan baik, sudah tentu, rakyat berterima kasih, namun, rakyat yang tidak mengetahui duduk perkara, menganggap kerajaan Bn pula tidak tidak membela mereka.

Kini, Shafie merupakan pembangkang kepada kerajaan Bn, apa yang malang, beliau tidak merasa malu, apabila bercakap dengan rakyat berkaitan dengan kemudahan asas rakyat luar bandar.

Memang fitrah orang yang banyak menafikan hak-hak rakyat, akan sentiasa membuat kesilapan, sebab itu, semasa berucap dalam satu Majlis di Tuaran,pada Ahad, beliau menghina anggota sukarelawan (RELA), kononnya hanya tahu menjaga trafik semasa majlis-majlis kenduri.

Beliau menafikan, peranan RELA di seluruh Negara, yang sentiasa terlibat dalam operasi pencegahan jenayah, operasi PATI dan operasi-operasi lain.

Tindakan Presiden parti Warisan Sabah itu, menunjukkan keeogan, memperlekeh mereka yang berstatus rendah. Cuba bayangkan, petugas pemungut sampah, penjaga tandas tidak menjalankan tugas? Kepada Shafie, rakyat tahu, kamu pernah jadi menteri kerana parti UMNO, namun janganlah menghina rakyat bawahan, apatah lagi rakyat yang ikhlas yang sanggup menjadi sukarelawan, seperti anggota RELA!!!

Apa kah sumbangan Shafie terhadap Sabah, hanya menafikan hak rakyat Sabah dan menghina???



No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels