16 January 2018

PRU-14: Shafie Hanya Syiok Sendiri

TIADA pemimpin utama Umno menyertai Datuk Shafie Apdal, termasuk di Semporna.

Persepsi dan gossip, hanya simpatisan daripada pihak-pihak tertentu, khususnya yang ada hubungan kekeluargaan dengan beliau.

Di atas kertas, nyata dalam politik, Datuk Yusof Apdal, Ketua Bahagian Umno Silam tidak mengikuti jejak abangnya. Moralnya, adikpun tidak menyokong secara langsung, mengapa pula, yang lain hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.

Tidak dinafikan, ada ahli Umno yang ikut Shafie, terutama mereka yang mendapat projek daripada KKLW semasa Presiden parti Warisan Sabah itu menteri.

Dalam sebarang pilihan raya, yang menentukan kemenangan adalah majority. Memang parti Shafie dapat undi, khususnya daripada mereka yang memangpun lawan Bn, namun sokongan itu tidak dapat diterjemah kepada kerusi.

Skandal yang menyelubungi Presiden parti Warisan Sabah itu yang terkait dengan dana KKLW untuk Sabah yang sedang disiasat SPRM, menghantui beliau. Tindak tanduk Peter Antony, Naib Presiden parti itu, telah mendedahkan siapa Shafie.

Cerita terkini, berlaku pula di Sarawak, bahawa Shafie terpalit dengan TANGKI KUNING, yang bernilai ratusan juta ringgit, yang dibekalkan oleh seorang teman rapat mantan menteri KKLW itu.

Mungkin kerana fikiran bercelaru, sehinggakan MP Semporna itu sanggup menghina anggota RELA, kononnya RELA hanya tahu menjaga trafik di majlis-majlis kenduri.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels