19 April 2018

PARLIMEN KIMANIS TARGET WARISAN?

JIKA menjadi kenyataan, pertembungan antara mantan pemimpin veteran Umno- Datuk Karim Bujang dengan calon Bn-Datuk Anifah Aman, akan menjadi pertembungan terpanas pada PRU-14 Sabah.

Mengapa terpanas? maklumat daripada bawah atau akar umbi, calon parti Warisan Sabah akan mempergunakan perkauman untuk menumbangkan calon Bn.

Parti Warisan Sabah tiada alternatif, untuk mendapatkan undi, kerana parti itu tidak mempunyai rekod pencapaian, apa tah lagi rekod pembangunan.

Jika Karim Bujang bercakap berkaitan pembangunan, ianya kerana beliau merupakan sebahagian daripada kerajaan parti Barisan Nasional. Tiada individu atas kapasiti persendirian mempunyai kemampuan membawa kemajuan dan pembangunan.

Apa kah sandaran mempergunakan perkauman boleh mengatasi sentimen kemajuan dan pembangunan?

Jika calon parti Warisan Sabah mempergunakan perkauman, ianya cara politik undur ke belakang, bukannya politik matang.

Memang dalam politik, apa sahaja cara digunakan termasuk kaedah menghalalkan cara, semata-mata untuk menang.

Pada PRU-13, calon Bn diperingkat parlimen mendapat undi 13, 754 berbanding calon PKR 8,031. Calon Bn menang dengan majoriti 5,723. Sememangnya Parlimen Kimanis adalah wilayah Bn.

Kini terdedah, bahawa pengumuman bersara oleh mantan DUN Bongawan itu tidak ikhlas, malah menyimpan dendam. Apabila pendendam berkumpul, ianya pasti bukan untuk rakyat, akan tetapi untuk peribadi.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels