12 May 2018

KENAPA WARISAN SANGGUP TERIMA WAKIL RAKYAT KATAK?

KALAU melihat Darell Leiking di Padang Merdeka, terlolong-lolong mengatakan Dr Jeffery Kitingan KATAK, sedangkan hakikatnya bukanlah demikian. Jeffery mengetuai parti beliau sendiri. Atas kapasiti sebuah parti, maka beliau betgabung dengan 29 ADUN yang diketuai TS Musa Aman untuk membentuk kerajaan.

Kini, parti Warisan Sabah bersorak gembira menyambut 6 ADUN KATAK, daripada Bn, yang membolehkan parti itu mempunyai 35 kerusi, berbanding Bn 25. Mengapa Darell tidak terlolong-lolong memanggil mereka ini KATAK!!!! sebaliknya sebagai HERO???

Tidak akan berlaku pada satu-satu masa, ada dua Ketua Menteri. Memang di atas kertas, Shafie disokong 35 ADUN, namun beliau belum boleh mengangkat sumpah, selagi TS Musa Aman tidak meletakkan jawatan.

TS Musa perlu bertahan, demi mengajar mereka yang tidak amanah, mereka yang menjahanamkan demokrasi untuk mendapat kuasa mudah.

Kalau terpaksa, Musa perlu membubarkan DUN untuk memberi peluang kepada rakyat menentukan parti yang diberi mandat memerintah negeri menerusi pilihanraya.

Pilihanraya adalah tindakan betul bagi berdepan dengan kemelut yang ditimbulkan oleh penjahanam demokrasi.

Kepada TS Musa, biar kalah atau menang dalam dunia demokrasi, jangan kalah/menang kerana tindakan para petualang.

Adalah jelas, menerusi PRU-14, Bn menang 29, namun kerana 6 petualang, menyebabkan Bn hanya berbaki 23 kerusi. Jika dituruti tindakan 6 ADUN yang berpaling tadah itu, maka TIDAK ADIL bagi 23 ADUN yang lain, pada masa yang sama tidak adil bagi rakyat yang menyokong 6 ADUN tersebut. 6 ADUN itu menang kerana tikit Bn, bukan tikit individu!!!

Adalah sungguh hipokrit bagi Warisan, kerana menerima ADUN Katak!!!.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels