3 June 2018

POLITIK SEMASA-PERLUNYA KERAJAAN PERPADUAN

PARA pemimpin seperti Dato Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Zahid Hamidi, Datuk Seri Hadi Awang perlu memikirkan KERAJAAN PERPADUAN ( UNITY GOVERNMENT). Konsep UG ini muncul selepas PRU-2008, namun ianya tidak menjadi kenyataan.

Melihat scenario tindak tanduk kepimpinan Kerajaan Pakatan Harapan yang diterajui Tun Dr Mahahir, semacam mengelak kepada kontrak social dalam negara. Tindak tanduk Tun Dr Mahathir, mencerminkan perjuangan sebenar DAP- Malaysian Malaysia. 

Para pemimpin yang disebutkan di atas perlu bertindak, untuk mengelak gejala buruk bakal berlaku dalam negara. Tidak mungkin dibendung, apabila majority rakyat negara ini, melayu/bumiputera yang merasa tersisi dalam kerajaan sekarang tidak akan meletup. Sebelum keadaan itu berlaku, maka adalah sebaik-baiknya parti PKR, BN dan PAS bergabung untuk membentuk Kerajaan Perpaduan (UG). 

BN dengan 78 kerusi Parlimen, PKR dengan 47 dan PAS dengan 18, serta Plus Parti Warisan Sabah-8, berjumlah 151 kerusi Parlimen, menerusi jumlah itu, merupakan kuasa 2/3 di Dewan Rakyat. 

Kepada para pemimpin yang disebutkan, buanglah ego masing-masing demi negara.

1 comment:

Shah said...

Menteri akan semua Melayu tulin dan roh Islam

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels