5 June 2018

UMNO JADI MANGSA PEMIMPIN SENDIRI?

JIKA benar pendedahan demi pendedahan yang dilakukan Kerajaan Pakatan Harapan berkaitan wang negara, maka wajarlah parti Umno/Bn kalah pada PRU-14.

Melihat kepada pendedahan itu, termasuk rampasan wang ratusan juta ringgit, tidak termasuk barangan berharga, malah pendedahan terbaru berkaitan projek saluran paip berbagai produk (MPP) Melaka yang bernilai RM5.35 bilion dan Saluran Paip Gas Trans Sabah (STGP) yang bernilai RM4.06 bilion, yang dilaksanakan oleh anak syarikat Kementerian Kewangan, Suria Strategic Energy Resources (SSER).

Menurut Menteri Kewangan- Lim Guan Eng, walaupun projek itu dilaksanakan pada April, 2017 akan tetapi progres penyiapannya hanya 13%, akan tetapi pembayaran sejumlah RM8.25bilion (87.7%) telah dilaksanakan. Biasanya, projek terbengkalai, berpunca daripada cara pembayaran ini. Dua projek ini, sebelum ini tidak pernah didedahkan. 

Jika benarlah, ramai pemimpin yang lalu (kerajaan Bn, menyalah guna kuasa untuk kepentingan peribadi), maka, kini terdedah kepada ahli/penyokong, mengapa Tuhan membuka hati rakyat yang selama ini menyokong parti itu, untuk menentang, supaya semua tindakan buruk para pemimpin yang menyalahgunakan kedudukan terlondeh sejelas-jelasnya.

Adalah dialu-alukan, semakin banyak pendedahan yang berkaitan dengan pemimpin Umno, agar para ahli dapat memilih pemimpin parti itu yang benar-benar bersih daripada sebarang skandal, sempena pemilihan parti itu April, 2019.

Umno tidak boleh lagi dipimpin oleh mereka yang terpalit dengan sebarang isu, kerana rakyat menjadikannya sebagai tolok ukur.

Kepada mereka yang merasa ada isu atau skandal atau mereka yang telah ditolak rakyat, berundurlah. Jangan ulangi lagi, bahawa parti kalah kerana angkara pemimpin sendiri.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels