14 February 2019

FENOMENA "BOSSKU"

Tidak dapat disangkal, fenomena "bossku" sudah melekat pada Dato Seri Najib Razak. Sejak tag itu ditularkan melalui media sosial sebelum PRK Cameron Highlands, kini, sudah menjadi "trademark" mantan Perdana Menteri ke-6 itu.

Nama Najib kini, melekat dibibir rakyat, bukan kerana berkaitan kes mahkamah beliau, akan tetapi rakyat merindui pencapaian dan tindakan beliau semasa mempunyai kuasa terutama ketika memimpin negara sebagai Perdana Menteri.

Malah rakyat biasa menulis, Najib adalah pencuri hati rakyat, bagi menjawab panggilan "pencuriku" yang dilimparkan oleh para pemimpin kerajaan Pakatan Harapan.

Tag "kleptokrasi" yang digunakan kepada mantan Perdana Menteri itu, berubah menjadi senjata makan tuan. Rakyat menulis, di bawah gambar Najib ini lah sosok tubuh pemimpin "kleptokrasi" Inikah "si pencuri" yang telah memberi elaun bulanan kepada beribu nelayan, penoreh dan petani?
Inikah "si penyeleweng" duit rakyat yang telah menaikkan gaji penjawat awam berkali ganda?
Inikah "si penyamun" yang sanggup memberikan BRIM RM2000 kepada 7 juta penerima???
Inikah "si perompak" yang memberi subsidi puluhan ribu ringgit kepada rumah2 yang dibina untuk rakyat??
Inikah "si penyangak" yang telah menyediakan rawatan perubatan kepada rakyat hanya pada kadar RM1?
Inikah "si penjahat" yang telah menjaga kebajikan puluhan ribu peneroka FELDA???
Inikah "si penyeleweng" duit rakyat yang telah meninggalkan RM bertrillion aset GLC dan rezab bank negara kepada kita..??

Hari ini beliau benar2 telah menyamun hati rakyat..nama beliau disebut2 24 jam setiap hari oleh setiap lapisan masyarakat..rakyat mulai menyedari mereka telah kehilangan " Si Pemanja Rakyat"!!!

Apa kah fenomena BOSSKU memberi impak pada PRK Semenyih pada 2 Mac depan? selepas tag itu begitu berkesan sekali pada PRK Cameron Highlands? Jika ianya beterusan, maka PH, perlu bersedia kehilangan kuasa pada PRU-15, meskipun sekarang pakatan itu mempunyai 135 ahli parlimen, kurang 13 daripada kuasa 2/3.

1 comment:

EVA FIORENTINA APRILA said...

Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya 1 allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels