1 February 2015

Jumat: Garang Di Media Sosial- Tapi Tidak Bersuara Di Dewan Rakyat

HANYA sekali bercakap di Dewan Rakyat, iaitu selepas angkat sumpah. Dua tahun berlalu, hanya memanaskan kerusi. 133 MP Bn tidak dapat membaca apa yang dibenaknya, sedar-sedar lagi, menghentam di facebook, target adalah kepimpinan Sabah. Rupaya selama dua tahun melamun di dewan rakyat, akhirnya lamunan itu, berakhir di facebook dengan mengambil target Ketua Menteri Sabah.

Apa yang sungguh malang, tindakan Ketua Bahagian Umno Sepanggar itu, menyebabkan rakan-rakan lain terutama sayap Umno Sabah membuat kenyataan sebulat suara agar supaya tidakan disiplin perlu diambil kepada beliau kerana melanggar adab dan etika parti. Malah wanita Umno Sabah yang diketuai Datuk Armani Mahiruddin mencadangkan agar Ketua Bahagian itu dipecat daripada parti.

Pukulan yang amat keras diterima MP Sepanggar itu, apabila Presiden Parti menyatakan kepada barisan Exco Umno Sabah yang berjumpa dengan beliau minggu lalu, bahawa tindakan Jumat itu adalah tindakan peribadi beliau dan diluar pengetahuan beliau.

Jumat sebelum ini begitu garang di facebook, walau secara tidak langsung, mengaku bahawa ada pemimpin besar disebalik tindakannya. Melalui kenyataan Najib kepada exco Umno Sabah yang diketuai Musa, dengan sendirinya memadam semua anggapan itu.

Jumat bertindak atas kapasiti peribadi.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels