6 October 2009

Nizar-Pas-Anwar Reka Cerita Palsu: Surat Khabar Cina Larang Lapor ISA Samad

Macam mana nak larang. Kes Isa Samad digantung dari Umno adalah isu llapok. Segenap rakyat dah tahu sejak tahun 2205 lagi. Nak Tutup Bangkai gajah tak mungkin guna nyiru.

Isa Samad Dah akui beliau salah dalam partinya sendiri. Isa Samad dah akui dia tak ambil harta orang, hanya dia gahirah mau menang kerana itu berbelanja.

Cuba tanya sesiapa saja di Dunia ini, Amerika misalnya pilihanraya guna bermillion dollar secara terang-terangan. Hanya dalam Umno guna wang untuk kempen salah. Kerana takut hanya orang yang berwang jadi pemimpin.Itu saja.

Dalam umno dikehendaki para pemimpinnya tergolong orang yang tidak berwang,kerana sifat melayu itu sendiri ada hasad dengki. Kerana itu politik wang tidak dibenarkan, agar sama rata, yang miskin pun jadi juga pemimpin dalam umno.

Nizar-Pas jangan pertikaikan parti orang lain, dalam Pas-PKR-DAP pun politik wang berleluasa. Contoh muktamar Pas yang baru lalu,politik wang dalam Pas lebih meriah dibanding dalam Umno, kerana dalam Pas sendiri politik wang itu dibolehkan. pemimpin boleh minta derma daripada para penyokong yang ada wang. Dalam Pas boleh, tapi dalam Umno tak boleh, kerana Umno buat undang-undang memakan sendiri.

Nizar-Pas-Anwar kempen saja lah. Beritahu yang pernah kamu buat pada rakyat. Beri contoh negeri Perak, apabila kamu jadi MB, tanah-tanah wakaf melayu kamu bagi cina dan India. Beri tahu pengundi Bagan Pinang, kalau Pas menang, perkara sama akan dilakukan, baru lah orang cina dan FULL sokong Pas, kerana tanah wakaf melayu boleh dimiliki.

Nizar-Pas-Anwar Bagan Pinang memang kubu Umno, kerana itu kamu-kamu sukar tembus, buktinya ceramah mu hanya 50 oran yang hadir.

5 comments:

Sukj said...

Jika sesiapa nak lihat 'Ahli UMNO bertaraf 5 Bintang', sila ke blog di bawah:

http://sukj.blogspot.com

T.kasih

pagipagi said...

ini gambar idi amin. mewakili blog anda??

FAIZAL said...

betul ke tanah wakaf???

YANG GAMBI said...

Apa nak pelik, kerja putar belit, menipu, menpergunakan agama, memecahbelahkan umat, mengganas sudah dipraktikan sejak berpuluh tahuan dahulu........ sebab itu sampai sekaran mereka tidak akan berjaya wlau pun bersma dengan DAP kominis dan PKR barua Yahudi....

mudz said...

Kenapa UMNO pilih Isa??

Aku kecewa apabila UMNO memilih Isa, sebahagian keluarga aku menaruh harapan yang tinggi terhadap UMNO, hancur berkecai.

UMNO tidak pernah belajar dari kesilapan memilih calon yang imej tercemar bermula di Permatang Pasir melarat ke Bagan Pinang.UMNO tidak memperdulikan lagi imej calon asal kemenangan memihak kepadanya.

Walau pun Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh tidak mahu UMNO memilih Isa sebagai calon. Tapi nasihat veteran UMNO ini ditolak mentah dengan alasan kehendak rakyat memilih Isa.

Ujud juga budaya kuno mengugut dari ahli-ahli UMNO sendiri untuk memboikot PRK jika Isa tidak dipilih. Budaya Melayu yang menjejekkan. Begini corak pemikiran Melayu yang dihasilkan oleh UMNO setelah lebih 52 tahun memerintah, setia membabi buta.

Kekalahan demi kekalahan menjadikan UMNO terdesak untuk menang.

Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkan UMNO secara tidak langsung mengiktirafkan politik wang. Walaupun kehendak rakyat menolak politik wang, UMNO lebih mementingkan kemenangan. Jika Isa benar-benar mementingkan masa depan UMNO, dia sepatutnya menolak pencalonan tersebut. Isa lebih mementingkan diri sendiri.


Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkkan sikap kepimpinan DS Najib dan TS Muhyiddin yang lemah dan tidak berani membawa perubahan kepada UMNO. Mereka lebih takut kepada desakan dan kekalahan BN dari masa depan UMNO. Beginikah kepimpinan yang diperlukan untuk memimpin Malaysia?


Demi masa depan UMNO , saya tidak dapat menerima Isa Samad sebagai calon BN di Bagan Pinang.

Dan saya berharap UMNO dapat dikalahkan lagi di Bagan Pinang supaya UMNO benar-benar dapat menghayati makna perjuangan parti.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels