29 October 2009

Nizar-Anwar News: Tiada Demokrasi Dalam PKR! Pakatan Menanti Rebah!

Tiada niat saya untuk memperkecil kepimpinan mana-mana individu, Niat saya hanyalah ingin mengetengahkan demokrasi yang dilaung-lalungkan sesetengah pemimpin tetapi dibunuh dengan zalim kerana kuasa dan mandate ada di tangannya. Suara cabang-cabang/bahagian-bahagian sudah tidak dihiraukan dan dihormati.

DSAI, deFacto Leader PR, mengguanakan segenap liang lingkup kuasanya membunuh demokrasi yang dilaung-laungkannya.; tetapi bila yang dibunuhnya tak mati maka memujuk rayulah DSAI.

DR. Jeffrey Kitingan dan Christina Liew @ Oi Liew Jin, dua pemimpin senior PKR Sabah, yang dikatakan mendapat sokongan 18 dari 25 Cabang /Bahagian PKR Sabah yang mencadangkan Jeffrey menjadi Pengerusi Perhubungan PKR Sabah telah diketepikan tanpa perundingan awal. Dan Kini mood bahagian-bahagian ini muram dan bakal memberontak malah mereka "menghentak meja".

DSAI memujuk dan mambujuk Jeffrey supaya terus bertuankannya sambil menawarkan plan damai. Namun Jeffrey yang sudah "cedera" dan popular dengan tindakan “tiada pusingan u” tidak lagi berpaling. Lalu, Anwar hantar bekas pemimpin SUPP, Micheal Bong, dari Sarawak ke Kota Kinabalu untuk memujuk Jeffrey dan menawarkan plan damai, namun Jeffrey membalasnya dengan “pulang paku buah keras’. Jeffrey mengatakan bahawa “saya telahpun membakar jambatan saya”…” . “I may decide sooner before the three months end,” ...."I can always do something else." . Merujuk kepada tindakannya ”bercuti-cuti politik” sehingga pertengahan Januari tahun depan.

DSAI juga cuba menghubungi Jeffrey melalui telefon tetapi gagal. Jeffrey tidak menjawabnya . Dia sekadar memberi jawaban sinis, “law battery” dan lupa charge. Bagai "skel low batt" bila dihubungi oleh mereka yang tidak dikehendaki". Tetapi dengan tegas Jeffrey mengatakan bahawa “Anwar himself has not been in contact with me for some time,…. “We are no longer going to be used by these people (in Kuala Lumpur) for their own politics.”

Menyentuh mengenai sokongan cabang-cabaf/bahagian-bahagian PKR Sabah yang menyebelahi Jeffrey, Jeffrey mengatakan bahawa “mereka tetap akan bersama saya ke mana saja saya pergi”.

Demokrasikah ini atau "no tears no goobye", seperti datangmu tidak diundang dan pergimu tidak dipersila...?

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels