17 December 2013

Datuk Teo Chee Kang Sepatutnya Letak Jawatan Menteri: Kapiten Philip Tsen

Phillip Tsen, bekas Ahli Maljis Tertinggi LDP, bekas Setiausaha Eksecutif LDP dalam satu kenyataan yang diemilkan kepada OKB mengatakan bahawa Datuk Teo Chee Kang tidak lagi layak untuk terus memegang jawatan sebagai Menteri Tugas Tugas Khas dalam Kabinet Negeri Sabah yang dipimpim oleh YAB Datuk Seri Musa Aman.
 
Menurut beliau, walaupun Teo merupakan anggota kabinet negeri, namun masih berpendirian bahawa beliau dan Datuk Chin Su Phin, masih tidak dapat berkerjasama dengan Pengerusi Bn Sabah itu.
 
Selain itu, mereka berdua masih berpegang kepada kenyataan mereka sebelum ini, bahawa mereka tiada kepercayaan kepada Musa.

Tindakan mereka berdua, untuk menjatuhkan Presiden LDP yang menyebabkan huruhara dalam parti, sehingga menyebabkan keyakinan rakyat terhadap parti itu terjejas.

Tindakan Teo dan Chin, bukannya mahu menyatupadukan parti, sebaliknya mahu mengejar kedudukan untuk diri sendiri, demikian kata Kapiten itu..

“Adakah Datuk Teo tidak sedar atau pun sudah lupa, seperti kacang lupakan kulit, bahawa Datuk VK Liew yang ,encadangkan dan menyokong beliau sebagai seorang anggotta Kabinet selepas sahaja PRU-13?” Tanya Tsen.

Kelakuan Datuk Teo bertentangan dengan trugasnya sebagai seorang Menteri Tugas Tugas Khas yang menjaga kemakmuran golongan masyarakan Tiong Hua di negeri Sabah. Saya juga amat ingin mengingatkan kepada Datuk Teo bahawa tiada sebarang pengitirafan daripada pihak BN Sabah dan BN Pusat mengenai perlantikan beliau sebagai Presiden Parti LDP.

Sehingga hari ini, Ketua Menteri Sabah dan Perdana Menteri Malasia, selaku Pengerusi BN Sabah dan BN
Pusat tidak mengitirafkan (recognise) Datuk Teo dan Datuk Chin Su Phin sebagai Presiden dan Timbalan Presiden LDP.
 
Datuk Teo kena sedar bahawa ini memalukan dirinya sendiri dan beliau patut mengambil langkah yang wajar untuk meletakan jawatan sebelum beliau disingkirkan dari Kabinet oleh Ketua Menteri.

Pada masa yang sama, saya juga menyeruh Datuk Chin Su Phin untuk meletakan jawatan sebagai Ahli Dewan Negara kerana beliau telah memalukan Dewan dengan penipuan beliau di mana beliau mengunakan kedudukanya untuk mendapat projeks berjuta-juta ringgit untuk syarikat beliau sendiri.
 
Chin selalu meggunakan alasan bahawa beliau yang menjadi pengutip wang untuk membiayai parti dan dia mengunakan taktik ini mendapatkan kepercayaan pegawai Kementerian. Chin juga mendakwa bahawa beliau menanggungkan berjuta-juta ringgit dalam kempen PRU -13 baru baru ini.

Dimanakan dia dapatkan wang ini ? Sekiranya betul, saya menyuruh pihak SPRM untuk membuat siasatan terhadap nya, gesa Tsen.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels