24 August 2014

Musa Perlu Teruskan Kepimpinan

APA yang rakyat Sabah mahu? kepimpinan yang dinamik? pembangunan? Bajet yang terus meningkat? Tabungan wang negeri yang terus meningkat? atau kestabilan politik? semuanya berlaku sejak Musa dilantik sebagai Ketua Menteri Sabah sejak tahun 2003. 

Musa berutung kerana mempunyai pasukan kepimpinan yang setia yang diketuai oleh Timbalannya Datuk Salleh Tun Said, Ketua-Ketua bahagian Umno yang menyokong beliau diasmping sokongan parti-parti komponen Bn Sabah.

Musa bukan sahaja disokong oleh para pemimpin parti, malah oleh semua wakil rakyat baik daripada Umno ataupun komponen Bn; inilah yang menyebabkan beliau selaku Ketua Menteri mampu menggalas tugas, sehingga tahun demi tahun, Sabah mencapai surplus bajet, dan memnyebabkan tabungan kewangan negeri terus bertambah.

Mengambil alih jawatan Ketua Menteri dengan tabungan kewangan negeri sedikit di atas RM100 juta, malah sebelum itu, bajet kerajaan negeri pernah defisit.

Pendirian Ketua Bahagian Umno Kota Belud merangkap Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Datuk Salleh Tun Said bahawa Musa perlu meneruskan tugasnya sebagai ketua di negeri ini adalah tepat pada masanya, kerana demi mencapai HALATUJU SABAH yang telah dirangka, maka Musa perlu meneruskan tugasnya untuk merealisasikan plan induk pembangunan Sabah itu.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels