7 February 2019

DATUK SALLEH TUN SAID SERTAI WARISAN?

Ramai yang terkejut, apabila gambar Datuk Salleh Tun Said beredar berlambangkan Parti Warisan Sabah(PWS).

Mengapa ramai yang terkejut? kerana tiada tanda-tanda atau ura-ura Mantan Menteri Komunikasi dan Multimedia itu bakal menyertai parti pimpinan Datuk Shafie Apdal itu.

Salleh adalah sebahagian daripada pemimpin Umno Sabah yang keluar beramai-ramai pada 12 Disember, 2018 untuk menjadi pemimpin tidak berparti.

Mengapa ada pihak yang bertindak memfitnah mantan Ketua Umno Bahagian Kota Belud itu? Siapa kah mereka? Apa kah yang mengedit gambar itu, penyokong PWS? atau pihak-pihak tertentu bukan daripada PWS? atau kah gambar itu sebagai provokasi kepada Mantan Ketua Menteri Sabah itu? untuk cepat membuat pendirian terbuka, parti mana yang beliau sertai?

Sudah lebih sebulan para mantan pemimpin Umno Sabah yang kini pemimpin tidak berparti tidak membuat pendirian secara terbuka, walaupun berlegar-legar bahawa mereka itu akan menyertai PPBM, parti pimpinan Tun Dr Mahathir.

Selepas PRU-14, para mantan pemimpin Umno Sabah yang keluar beramai-ramai, semacam memberi kuasa penuh kepada Datuk Hajij Haji Noor sebagai jurucakap bagi pihak mereka.

Sama-sama kita tunggu, kemana arah tuju pemimpin seperti Datuk Salleh, kerana gerakan beliau boleh  menentukan senario politik Sabah seterusnya.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels