26 November 2013

PKR Sabah Ranap

PWTC 26 November 2013
PKR Sabah ranap. Terdedah, bahawa Anwar telah gagal total. Perlantikan Lajim Ukin sebagai Pengerusi PKR Sabah, menunjukkan Anwar benar-benar tidak memahami politik Sabah.

Hari ini di PWTC, 11 Ketua Cabang PKR dan dua ADUN PKR dimana sebelum ini telahpun mengumumkan keluar daripada parti itu pada satu sidang akhbar bersama Perdana Menteri dan Ketua Menteri Sabah.

Dalam sidang media itu, Datuk Seri Najib berkata, ke-11 Ketua Cabang itu (Sabah mempunyai 25 cabang), bukan sahaja keluar PKR, akan tetapi sebulat suara menyokong Barisan Nasional.

Cabang-cabang PKR yang ranap tersebut adalah Kota Belud, Kudat, Kota Marudu, Sepanggar, Pensiangan, Beluran, Kinabatangan, Batu Sapi, Silam Kalabakan dan Semporna.

Daripada cabang yang ranap itu, hanya Kota Belud, Kota Marudu, Sepanggar, ada calon-calon PKR menang pada PRU-13 lalu.

Pada Pilihan Raya Umum ke-13, 5 Mei lepas, Barisan Nasional (BN) mengekalkan kuasa di Sabah dengan majoriti dua pertiga selepas memenangi 48 daripada 60 kerusi DUN.

PKR menang di tujuh kawasan Dun iaitu Api-Api, Moyog, Kadamaian, Matunggong, Tamparulli, Klias dan Inanam manakala DAP, yang sebelum ini memiliki satu kerusi DUN, menambah empat kerusi iaitu Luyang, Kapayan, Sri Tanjong dan Likas.

Parti Reformasi Sabah (STAR) pula menang kerusi tunggal di Bingkor.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels