14 June 2011

Negara Kebajikan Pas- Mirip Sosialis- Salleh Said

Salleh Said berkata Kerajaan rakyat yang diamalkan BN adalah jauh lebih baik berbanding kerajaan kebajikan yang diuar-uarkan Pas yang kelihatannya mirip fahaman sosialisme.

Timbalan Pengerusi Umno Sabah itu menambah bahawa kerajaan rakyat (BN) merangkumi semua aspek termasuk kebajikan rakyat.

Menurut Salleh yang juga Speaker DUN Sabah- Pas cuba memberi nafas baru kepada usaha kebajikan yang sudah dilaksanakan kerajaan BN, dalam usaha meraih sokongan rakyat menjelang pilihanraya umum akan datang.

Selain itu, Ketua Bahagian Umno Kota Belud itu juga berkata, kerajaan rakyat menentukan pertumbuhan ekonomi yang mampan dan pengagihan kekayaan negara yang berpaksi kepada aspirasi gagasan 1Malaysia.

Menurut mantan Ketua Menteri Sabah itu lagi- negara akan hancur jika dipimpin parti-parti yang terikat dengan kahwin kontrak yang tidak mungkin berkekalan. Sebaliknya, kata beliau-Malaysia memerlukan seorang Perdana Menteri seperti DS Najib yang mempunyai rekod khidmat cemerlang, berpengalaman dan berorentasi rakyat.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels