31 October 2009

Isa News: 1 Malaysia Najib Masih Diragui Parti Gerakan

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diminta menunjukkan keikhlasan dan kejujuran dalam menzahirkan gagasan 1Malaysia melalui pelaksaaan dasar kerajaan berdasarkan kelayakan dan bukannya warna kulit.

"Keikhlasan dan kejujuran dalam menzahirkan gagasan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan (hendaklah) berdasarkan qualification (kelayakan) dan bukan 'kulitfication' (warna kulit), amat penting bagi mengerakkan negara supaya lebih maju dan makmur," kata ketua Wanita Gerakan, Datuk Tan Lian Hoe.

Berucap di persidangan perwakilan Wanita Gerakan ke-22 hari ini, Tan berkata, janji-janji supaya semua dasar dilaksana dengan adil tanpa membezakan latar belakang rakyat, tidak harus "sekadar di bibir" sahaja.

Katanya, rakyat yang meletakkan harapan penuh kepada Najib untuk memastikan keberkesanan pelaksanaan sesuatu dasar sentiasa memantau dan menilai kerajaan secara berterusan.

"Tersilap langkah mengundang padah dan kehancuran dalam pilihan raya akan datang," kata Tan.

Mengulas keperluan parti itu berubah bagi memenangi semula sokongan rakyat, Tan meminta semua pihak supaya mengelakkan sikap-sikap negatif, antaranya "ekstrim berasaskan perkauman dan ketuanan".

Tan juga mengingatkan BN supaya tidak mendabik dada dan angkuh dengan kemenangan di Bagan Pinang pada 11 Oktober lalu kerana sudah tujuh pilihan raya kecil sebelum ini diungguli pembangkang.

"Di samping itu, kemenangan dalam pilihan raya kecil di Bagan Pinang wajar dijadikan rujukan dan memberikan keinsafan. Rakyat berkehendakan calon berjiwa rakyat.

"Di sebalik kemenangan ini, kita tidak perlu mendabik dada, merasa angkuh serta begitu yakin bahawa kemangan BN sebagai petanda rakyat kembali menyokong kita," katanya.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels