11 October 2009

Nizar-Pas-Anwar DAPAT Sokongan KU LI

Ku Li yang juga MP Gua Musang Kelantan yang juga mantan menteri kewangan Malaysia yang mengakibatkan ada isu BMF dan pegawai BMF mati di Hongkong kali ini mahu Isa Samad Kalah.

Alasan KU LI kalau Isa Samad menang, maka UMNO endorse politik wang.

Ku Li ini memang suka lawan arus, tak suka ikut kebanyakan. Ku Li mahu berjuang sendiri-sendiri. Tanding jawatan presdien pun hanya sendiri, tak mahu sokongan orang lain, kerana itu hingga kini KU Li tak pernah jadi presiden UMNO kecuali defunct Semangat 46.

Ku li ikut-ikut pendapat pribadi Tun Mahathir, walaupun Tun Mahathir kata, pendapat pribadi tak penting, yang penting suara ramai, yakni suara parti.

Ku Li mungkin dapat signal Nizar-Anwar untuk buat kenyataan demikian, mana lah tahu saat-saat akhir ada pengaruh kat Bagan Pinang.

Di khabarkan sehingga jam ini peratus yang keluar mengundi hampir 63%, target spr 80%. Usaha keganasan Pas agar pengundi tidak turun mengundi tidak berjaya, walaupun pada awalnya peratusan pengundian agak perlahan.

Pas mahu peratusan pengundian rendah agar jumlah majoriti BN pada PRU-12 yang berjumlah 2,333 yang diperoleh Azman Mohd Noor mengalahkan calon Pas Ramli Yusof tidak terlampaui.

Alasan Pas adalah jika majoriti Umno lebih dari itu, maka ada membawa konotasi negatif kepada memontem yang mereka bina melalui 8 PRK Kecil di kawasan mereka.

Nizar-Anwar-Hadi berusaha memujuk penyokong mereka agar terus berkelakuan ganas agar suasana tidak tenteram di tempat pengundian. Jika ini berterusan, maka pengundi akan merasa takut dan tidak turun mengundi.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels