11 October 2009

Nizar-Pas GAGAL Turunkan Peratusan Pengundian

Nizar-Anwar gagal menurunkan peratusan pengundian bagi PRK Bagan Pinang. Dari awal-awal lagi Nizar-Anwar mahukan peratusan lebih rendah agar supaya matalamat Umno tidak tercapai.

Pada pukul 4 petang peratusan pengundian telah mencapai 6,031 atau 67% darpada jumlah 9,093 pengundi yang melaksanakan tanggungjawab mereka hari ini. Semalam 4,751 undi pos telah melaksanakan tanggungjawab mereka selama 3 hari.

Matalamat awal Umno agar jumlah yang turun mengundi tercapai manakala Pas kandas.

Cara kempen Pas-Nizar-Anwar yang berunsur kekerasan ternyata tidak mempengaruhi para penggundi Bagan pinang untuk turun mengundi.

Proses pengundian telah pun melabuhkan tirainya, hanya menunggu keputusannya malam ini, apa kah Pas menerusi Zulkefly Mohammad Omar atau Isa Samad daripada Umno.

PRK Bagan Pinang ada yang mendakwa sebagai cerminan PRU-13 bagi kedua belah pihak, Umno dan Nizar-Anwar-Lim Guan Eng.

Sesiapa yang menang PRK Bagan Pinang, kemungkinan trend PRU-13 ada lah sama. Atas sebab itu lah awal-awal lagi Nizar-Pas Anwar melalui Sallahuddin Ayob mencorakkan kempennya kepada kempen agresif, yakni ala MILITAN.

1 comment:

YANG GAMBI said...

Akhirnya peratus keluar mengundi melebihi 80%......... PAS+PKR+DAP gagal dalam misi mereka.....

Mereka sudah merasakan akan kalah di Bagan Pinang, sebab itu mereka gunakan taktik kotor' ganas dan cuba menangguhkan PRK bagan Pinang dengan isu-isu yang jijik.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels