9 July 2010

Kalau Mahu Menang G7 Kena Guna BOM W

16 Calon berentap untuk dipilih mewakili Bahagian Umno Kota Belud ke perhumpunan Parti Oktober ini di Kuala Lumpur. Daripada 16 calon tersebut hanya 7 orang calon yang dipilih, atas sebab itu dipanggil G7 atau group tujuh.

Nama-nama seperti Musli Olie yang mendapat perhatian daripada para perwakilan mahupun bloger Kota Belud,kerana kononnya YDP Perkasa Sabah tersebut mendapat restu daripada Datuk Musa Aman, Tan Sri Pandikar dan Datuk Salleh Sendiri selaku Ketua Bahagian.

Dalam pertemuan singkat semalam Musli mengakui bahawa walaupun namanya dikaitkan dengan 3 pemimpin hebat itu, namun peluangnya untuk dipilih adalah tipis,kerana dia tidak menggunakan kaedah BOM W sepertimana dilakukan oleh calon-calon lain.

Ada beberapa calon yang mendapat projek kerajaan persekutuan dan bertanding kali ini, telah mempergunakan kaedah BOM W hanya semata-mata untuk menang. Telah dikenal pasti seramai 5 calon menggunakan BOM W, dan biasanya siapa-siapa yang menggunakan BOM, akan selalunya terpilih.

Penggunaan BOM W untuk menang adalah perbuatan keji dan sangat tidak adil. Impak kepada cara ini adalah merugikan parti dan menjahanamkan parti. Mereka-mereka yang menggunakan BOM ini adalah semata-mata untuk kepentingan pribadi, bukan kepentingan parti.

Seharusnya perwakilan perlu menolak semua calon-calon yang membeli kuasa dan nama ini.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels