12 July 2010

Tidak Semua Guna Bom W Menang G7 Persidangan Umno KB

Ada berberapa orang calon yang biasa bertanding di masa lalu dan selalunya menang kerana menggunakan bom W. Kali ini calon-calon tertentu itu kalah teruk.

Semalam 7 calon dipilih yang lebih dikenali dengan G7. Dalam senerai yang menang itu, seperti biasa didahului oleh Serin Sudah dan Ruslan Duraman.

Kali ini ada beberapa orang yang "bersih" telah menang, namun majoriti calon yang tidak menggunakan apa-apa bom, termasuk YDP Perkasa Sabah,Musli Oli tidak berjaya melepasi urutan 1 hingga 7.

Tetapi OKB agak terkilan kerana dalam ucapan perasmian, Ketua Bahagian Datuk Salleh mahukan agar para pemimpin Umno Bahagian yang perlu diketengahkan adalah mereka yang berketrampilan dan berlimu, agar mudah bagi pemimpin itu melakukan penerangan serta mengayom akar umbi supaya terus mencintai dan meminati Umno.

Rupanya seruan tersebut belum lagi diterima oleh para perwakilan. Mungkin penyebabnya adalah mereka-mereka yang bertanding, terlalu sukar mencari mereka yang memenuhi kretiria sepertimana seruan ketua bahagian itu.

Persidangan akan datang,mungkin seruan itu akan dipertimbangkan bagi memilih wakil-wakil bahagian Umno bahagian.

Sama-sama kita tunggu.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels