28 December 2010

50 ADUN, 25 MP dan 25 Bahagian berkampung di Tenang: Datuk Ghani Othman

Strategi Batu Sapi dan Galas akan digunakan di PRK Tenang. Pengarah PRK DUN-5 Tenang dalam Parlimen P-142 Labis Datuk Ghani Othman yang juga Menteri Besar Johor berkata, bahawa 50 ADUN BN, 25MP BN dan 26 Bahagian BN akan berkampung di Tenang bagi menghadapi PRK ke-14 selepas PRU-12 lalu.

ADUN N-5 Tenang kosong berikutan, kematian penyandangnya daripada UBN- Datuk Sulaiman Taha pada 17 Disember lalu akibat jangkitan darah dan kecing manis.

Datuk Sulaiman Taha merupakan ADUN dua penggal yang bermula pada tahun 2004.

Sementara itu, Ghani berkata senerai pendek calon BN akan diserahkan kepada Pengerusi BN, Datuk Seri Najib dalam masa terdekat dan seterusnya akan mengumumkannya sebelum penamaan calon pada 22 Januari tahun depan.jika ada pertandingan, maka pembuangan undi akan berlangsung pada 30 Januari.

Pada PRK Batu Sapi dan Galas 4 November lalu, BN menang dengan majoriti bergaya, malah ada yang mengatakan bahawa kemenangan itu menunjukkan bahawa sokongan kepada gabungan 13 parti kerajaan itu telah kembali.

Pada PRK-14 ini akan dibuktikan bahawa kemenangan pada 4 November itu, bukan kerana isu setempat, namun pola sokongan semula kepada BN telah kembali.

7 comments:

madd said...

Tenang akan menjadi tumpuan semua pihak dan parti politik pada ketika ini.

madd said...

semua yang bertanding pasti akan berusaha dengan sehabis baik dan akan meletakkan calon yang mereka rasakan terbaik. semoga yang terbaik akan menang.

Anonymous said...

nampaknya Tenang akan menjadi tumpuan kali ini selapas Galas dan Batu Sapi.

mandau said...

ini sebagai persediaan untuk menghadapi PRK.

nickko said...

yang penting cukupkan persediaan, berusaha dan jangan terlalu yakin.

Anonymous said...

Hope that the elections in Tenang will go smoothly.

Sanih Alias said...

semoga PRK akan berjalan dengan jayanya.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels