12 October 2009

Nizar-Pas-Hadi: Cengkaman PAS dah Longgar: Bagaimana Kalau Hidupkan Unity Government!!

DS Najib telah yakin dengan keikhlasan PAS, sementara itu Ustaz Nasa telah menerima kenyataan itu dengan hati terbuka dan seterusnya akan memaklumkan kepada presidennya. Nah! sekarang hanya menunggu tindak balas dan keputusan TGNA. (cerita lama)

Dato Seri Hadi Awang pada masa ini berada di luar negara untuk satu misi, yakni bertemu dengan para pemimpin islam yang mempuyai hubungan rapat dengan TGNA. Tujuannya agar supaya para pemimpin islam dapat memberi pandangan sebagai third party dalam usaha memujuk TGNA menerima kerajaan perpaduan. (cerita lama)

Ustaz Nasa terhidu bahawa kes DSAI yang akan mula dibicarakan November depan akan mendapati bahawa DSAI didapati bersalah terhadap kes yang dituduh kepadanya. Hakikat kepada keputusan tersebut, maka gabungan pakatan akan terumbang ambing, justru dengan keadaan ini, PAS tidak mahu bersengkokol atau terlibat dengan pakatan yang mempunyai pemimpin yang moralnya bercanggah dengan nilai-nilai islam.

Selain itu,hakikat yang ada adalah kekosongan parti melayu yang berada dalam BN. Kaum cina di wakili oleh MCA dan Gerakan, sementara india oleh MIC dan PPP, sementara melayu hanya oleh UMNO. Penggabungan PAS dalam BN, bukan mengorbankan apa-apa, akan tetapi hanya mengisi kekosongan yang ada, agar supaya kekuatan kaum seimbang dalam BN.

Cetusan idea Dato Seri Hadi Awang dan Ustaz Nasa untuk mengwujudkan kerajaan perpaduan (cerita lama) dengan UMNO merupakan idea yang perlu diterima dengan hati yang terbuka oleh semua pihak. Cetusan idea ini bukan hanya meredakan suasana politik tanah air, akan tetapi akan menjadi landasan yang kuat untuk menyatupadukan rakyat di semua lapisan dalam usaha menjadikan negara sebagai negara maju pada tahun 2020.

Keseimbangan pembangunan kaum berlandaskan kepada gagasan 1Malaysia akan mudah terwujud jika PAS-UMNO dan parti kaum lain dalam BN berganding bahu dan bergerak bersama ke suatu arah yang sama.

PAS-UMNO akan komplemen antara satu sama lain, membuang yang keruh dan hanya memilih yang jernih, menghasilkan pimpinan yang berpaksi kepada perintah Allah dalam kanca membangun bangsa, negara dan agama.

Hadiah kepada bangsa, agama dan negara dalam meneruskan pembangunan ummah di tanah air ini, adalah pengorbanan parti PAS-UMNO untuk berkerjasama. Sanjungan yang luar biasa tinggi perlu diberikan kepada gandingan Najib-Muhiyidin, TGNA-Hadi-Nasa. Pada merekalah terserah bagaimana mencorakan politik, kemajuan dan arah tuju negara ini.

2 comments:

YANG GAMBI said...

Rakyat tidak selamanya menerima cramah penipuan, fitnah dan caci maki PAS-pakatan......

Rakyat telah menguji mereka di Selangor, Pulau Pinang dan Kedah, ternyata mereka hanya pandai berhujah fitnah, tetapi tidak mampu melaksanakan janji-janji merreka.

Itulah balasan kepada pendusta......

85 Territories said...

UMNO (baru) adalah parti pengkhianat...
Kerana hUendakkan kuasa...UMNO baru inilah yg telah menelah USNO sehingga USNO sebagai satu parti kemerdekaan telah pupus di muka bumi ini. USNO sekarang... habuk pun tarak.. setelah ditendang dan disapu bersih oleh UMNO (Baru)

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels