24 August 2009

Teringkat istilah plastik: islam plastik: Kata Husam

Tahun 1989 semasa kempen di Pilihanraya kecil Ranau, pertandingan antara mendiang Datuk Mark Koding mantan Timbalan Ketua Menteri Sabah, lawan Siringan Gubat, teringkat masa itu, istilah plastik. Pandikar Amin Mulia (kini Tan sri) menuduh YB Bagai Basirun Adun Kedamain masa itu, sebagai dusun plastik, kerana walaupun YB Bagai dilahirkan sebagai Dusun dan ahli USDA, tetapi tidak menyokong presiden Usda masa itu (Datuk Mark koding), akan tetapi lebih condong kepada KCA (Kadazan).
.
Istilah plastik kali ini muncul semula, apabila Husam Musa, menafikan bahawa Nik Aziz ada kata, bahawa islam penyokong Umno itu sama dengan islam palestin, kerana itu tidak akan masuk syurga. Sebaliknya menurut Husam, bukan islam palestin yang Nik Aziz maksudkan, akan tetapi islam plastik.

Nik Aziz mengatakan bahawa ucapan beliau diputar belitkan, beliau akan menyaman surat khabar yang memutar belitkan ucapannya tersebut.

Sama-sama kita tunggu kesudahnya.

3 comments:

PEJUANG CYBER said...

Apakah Nik Aziz masih tidak insaf dan sedar atau langsung tidak merasa takut dengan fatwa fatwa beliau yang boleh menyonsangkan pemikiran umat Islam

YA SAMA SAMALAH KITA TUNGGU KESUDAHANNYA...

SALAM HURMAT

Lin said...

salam

saya takut mereka yang selalu mainkan Islam ni akan dijadikan plastik...

mayatnya macam plastik aje nanti

kita tengok sahajalah gelagat mereka ni

salam

kiff2011 said...

Sy berhajat utk melawat saudara mara di Sandakan ,Sabah.Masa blm ditetapkan lagi.Teringin sekali utk berenang di Pulau Sipadan suasana aman damai dgn air laut yg jernih.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels