5 July 2020

KETUA BAHAGIAN UMNO KOTA BELUD PERLU BERJIWA BESAR

KETUA Bahagian UMNO Kota Belud perlu berjiwa besar, bukannya kredil, apabila cuba menghalang kemasukan Datuk Salleh Said ke dalam Umno.

Memang, proses biasa kemasukan keahilan parti perlu menerusi cawangan atau bahagian, tetapi, bagi mantan pemimpin, memerlukan keputusan kepimpinan, khususnya Majlis Tertinggi parti. 

Para pemimpin bahagian perlu mengerti kuasa masing-masing sebelum membuat apa-apa kenyataan, kerana takut-takut kenyataan itu mencerminkan ketamakan dan kerakusan.

Sifat rakus dan tamak, perlu dinoktahkan pada PRU-14, kerana ianya salah satu faktor mengapa Umno kalah dalam pilihanraya.

Para pemimpin Umno perlu menghayati, mengapa 6 PRK calon Bn menang hat trick kerana faktor Muafakat Nasional (MN). Dalam MN, faktor ketamakan dan kerakusan dilumatkan, dibuang jauh-jauh, dinoktahkan, sebab itu diterima rakyat. Rakyat sudah bosan dan muak dengan ketamakan dan kerakusan.

MN sudah menerima, bahawa ketamakan, tiada lagi dalam muafakat tersebut, sebab itu membuat keputusan menamakan Tan Sri Muhiyiddin Yassin sebagai PM selepas PRU-15.

Kepada AJK Bahagian Umno Kota Belud, ikut lah aspirasi rakyat, jangan terporok dalam gua sendiri.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels