30 October 2009

Kematian Teoh Beng Hock: Kebenaran Menggali Mayatnya Akan Didengar Pada 4 November

Kematian Teoh Beng Hock pada 16 Julai lalu menjadi misteri yang belum terjawab. Penggalian mayat nya akan didengar pada 4 November untuk mendapat kebenaran.

Teoh Beng Hock yang diuar-uarkan mati dibunuh oleh SPRM Selangor, hingga kini belum ada tanda-tanda pembongkaran, walaupun pakar Thai mengatakan bahawa 80% Teoh Beng Hock mati dibunuh dan kesaksian T. Sivanesan tentang kebrutalan SPRM Selangor.

Menurut pathlogist Malaysia, Teoh Beng Hock kemungkinan mati bunuh diri melalui terjun, kerana penemuan postmortem pada mayatnya konsisten dengan impak jatuh dari tempat tinggi.

Namun yang menghairankan, kenapa tiada terdapat percikan darah pada mayat Teoh Beng Hock sepertimana lazimnya orang yang mati kemalangan mendadak. Persoalan ini lah yang perlu dirungkai oleh Pakar Thai tersebut melalui postmortem kedua terhadap mayat Teoh Beng Hock.

Memandangkan daging-daging Teoh Beng Hock mungkin tiada lagi kerana telah reput, bagaimanakah pakar thai tersebut boleh membuat kesimpulan pada tulang belulang? bagaimana mengesan tanda-tanda cekikan atau tusukan didubur seperti dakwa pakar Thai tersebut?

Pihak penguasa Malaysia jangan tertipu dengan cara pakar Thai tersebut, apa tah lagi Pakar tersebut mendapat bayaran tinggi daripada pihak keluarga TBH.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels