30 October 2009

Nizar News: Hassan Ali Merupakan Target!! Kenapa Pas Selangor Jadi Sasaran??

Para penyokong Pas bertanya-tanya kenapa Pas Selangor jadi sasaran untuk dihadapkan ke Jawatankuasa disipilin sedangkan sasaran utama adalah PJ Pas sendiri yaitu Hassan Ali.

Para penyokong dan para pemimpin Pas kelompok Nik Aziz dan Erdogan masih tertanya-tanya kenapa kah presdien parti TG Hadi Awang membuat pengumuman bahawa pas Selangor secara keseluruhan akan dihadapkan ke JK Disipilin parti.

Setelah mesyuarat JK Pusat yang secara tertutup tersebut dan mengambil masa secara maraton, akhirnya mesyuarat itu membuat keputusan seperti mana yang diumumkan oleh TG Hadi Awang. Keputusan-keputusan tersebut adalah: Pas akan terus setia pada Pakatan, Menghadapkan Pas Selangor ke JK Disiplin dan Mengadakan seminar untuk mengganti EGM cadangan TG Nik Aziz.

Mesyuarat JK Pusat itu diadakan secara tergesa-gesa ekoran cetusan rasa tidak puas hati TG Nik Aziz kepada 3 orang pemimpin Pas, yakni Nasharuddin Mat Isa, Mustapha Ali dan Hassan Ali.

Melalui mesyuarat JK Pusat itu juga dikhabarkan bahawa sebahagian besar yang hadir hendakkan Hassan Ali dipecat dari Pas, namun presdien parti membuat pendirian, sebarang pemecatan mestilah melalui siasatan yang rapi.

Jika sekiranya JK Disiplin parti mendapati Hassan Ali bersalah dan dipecat, maka akan berakibat kerajaan Pakatan Selangor akan ikut kerajaan Pakatan Perak, kerana setidak-tidaknya 5 ADUN akan ikut sama dengan Hassan Ali.


No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels