28 January 2010

Cabaran Najib: Orang Ada Jawatan Parti Tidak Disukai Rakyat


Pemilihan calon bagi mewakili Umno-Bn pada Pru-13 akan dinilai secara objektif berdasarkan komitmen mereka serta sokongan pengundi terhadap mereka.

Yang menjadi cabaran saya katanya semasa diwawanca TV3 malam isnin lalu adalah orang parti yang mempunyai jawatan parti akan tetapi tidak disukai rakyat.

Bagi wakil rakyat ada sedia ada, tiada masalah bagi mereka dipilih semula asalkan mereka senantiasa turun padang, dekat dengan rakyat, mesra rakyat dan senantiasa membantu rakyat yang diwakili yang perlu dibantu.

Banyak cara kita mengetahui maklum balas mengenai seseorang itu, kini jalinan sosial seperti facebook, twitter dan blog merupakan salah faktor yang diambil kira dalam menenilai seorang yang kita akan pilih itu, kata PM.

Kalau memang seseorang itu disukai rakyat, maka sedikitlah tomahan mengenai dirinya, akan tetapi jika seseorang itu bermasalah termasuk mengabaikan tanggungjawab yang diberikan apakah tanggungjawab parti atau wakil rakyat,maka banyak lah keluhan dan tomahan terhadap seseorang itu, sambumg DS Najib.

Namun demikian, Najib juga menanmbah bahawa saluran-saluran maklumat tertentu seperti maklum balas pemuka-pemuka akar umbi juga akan diambil kira termasuklah laporan-laporan badan-badan tertentu termasuk Ngo-Ngo.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels