14 September 2013

Pemilihan Umno Bahagian Kota Belud

NAMPAKNYA cakap-cakap di ruang Facebook menjadi juga. Kalau berasaskan bakal calon yang mengambil BORANG pencalonan bagi maksud Pertandingan Bahagian Umno Kota Belud, didapati HANYA dua bakal calon mengambil borang untuk JAWATAN Ketua Bahagian, Satu Bakal Calon untuk Timbalan Ketua Bahagian.

Bakal calon untuk Ketua Bahagian, sudah tentunya Datuk Dr Salleh Tun Said, kerana beliau mempertahankan jawatan, dan seorang lagi, Ketua Cawangan Umno Pantai Emas- Saudara Rosmin Kassan.

Bagi Jawatan Timbalan Ketua Bahagian, hanya seorang sahaja yang mendapatkan Borang Pencalonan- ADUN Tempasuk- Datuk Musbah Haji Jamli.

Perbincangan awal yang dijalankan bagi Umno Kota Belud, untuk mengembalikan kedudukan sebelum tahun 2004, rupanya BERJAYA juga.

Jika tiada aral melintang,  Barisan Pemimpin Umno Kota Belud bagi sesi 2013-2017 adalah seperti berikut: Ketua: Datuk Dr Salleh Tun Said; Timbalan Ketua: Datuk Musbah Haji jamli; Naib Ketua: Saudara Awad Madtingal. Datuk Japlin Akim, yang diuar-uarkan sebelum ini akan bertanding Naib, akan dilantik sebagai Ketua Penerangan.

Walaupun Mesyuarat pemilihan hanya akan berlangsung pada 19 oktober 2013, pada asasnya penumpuhan pemilihan itu, hanya berkisar kepada pemilihan Ahli Jawatan kuasa Bahagian, dan Perwakilan untuk Perhimpunan Agung pada Disember.

Walaupun DALAM demokrasi, SEMUA kemungkinan BOLEH berlaku, namun OKB mendahului UCAPAN TAHNIAH kepada KETUA BAHAGIAN (menunggu); TIMBALAN (menunggu) dan NAIB (menunggu).

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels